söndag 22 mars 2015

Bra helg!

Avslutar en bra helg med bra musik och tända ljus. Brasan har brunnit ut och ett välbehagligt lugn har infunnit sig.
Vi har haft en riktigt bra helg jag, kidsen och Bertil the Mann.
Det har varit ganska kallt ute så vi har mestadels spenderat tiden inomhus ja förutom Dottern som har spelat Cup hela dagen idag...
Jag har städat och plockat undan en hel del vilket är jätte skönt inför kommande arbetsvecka.
Vi kör sk "lång-vecka" nästa vecka och trots att många menar på att vaddå vilka jobbar inte mån-fre liksom så är detta en låååång vecka.
Vi jobbar längre pass än de som jobbar mån-fre varje vecka vilket gör att vi jobbar 17 dagar i månaden istället för 20... Och det känns kan jag säga...

Trots att det är kallt i luften och minusgrader på nätterna igen blir jag helt stum över hur långt vi har kommit med våren redan. Blommor som blommar och näsan som rinner... Som det ska vara alltså i typ maj... Skit häftigt är det!
Vi har typ påskliljor som blommar nu och inte vid midsommar! Märkligt är det!
Det är denna typ av vår som jag har haft en sån otrolig längtan efter under alla år i Jämtland. Att hinna se och njuta av blommorna, knopparna som inte hinner blomma ut eller slå ut på en vecka. Känna värmen i luften och höra gråsparvarna! Alltså min gud så jag älskar ljudet från gråsparvarna! Jag blir lycklig och varm i hjärtat av dessa små fåglar.

Det känns som att Bitterf***an har flyttat för denna gång och hon är inte välkommen tillbaka, nu ser jag på framtiden med lycka och ljus.
Och alla dessa Rådjur runt omkring mig säger att det är dags nu... :) Ja jag är beredd att hålla med...


Inga kommentarer: