söndag 15 november 2009

Alltså jag har inte försvunnit....

... från jordens yta, jag är kvar men har haft "arslet" fullt, å med tanke på storleken på min rumpa så har jag verkligen haft mycket å göra...

Har egentligen inte tid för detta inlägg med det skiter jag i...

Jisses vilken hektisk period jag har haft nu... Eller jag å jag vi bör jag väl skriva...
Jag har skrivit två tentor på två veckor...
En tenta i Samhällsvetenskaplig statistik å så Samhällsvetenskapliga metoder...
Spännande va??? Tentan tog bara 3 timmar så det var ingen sån dör "mördar" tenta, trots detta vet jag inte hur det gick, kändes ganska ok när jag gick där ifrån men det skulle inte förvåna mej ett dugg om jag inte klarade tentan, men samtidigt måste jag inse fakta!
Jag är i stort sett ensamstående nu med våra två barn då Mannen jobbar 6 dagar i veckan, vilket han gör otroligt bra!!!! All eloge till honom...
Detta innebär att jag har ingen som helst möjlighet att plugga lika mycket som mina "något yngre" klasskamrater som på sin höjd har en sambo att ta hänsyn till.
Alltså missförstå mej inte nu, detta är inget klagomål enbart ett konstaterande av fakta att från kl 16.00 är jag Mamma å då menar jag verkligen Mamma....
Har dock lyckats ( tack vare en form av dopning med te...) lyckats sätta mej vid böckerna några kvällar oxå å då känner jag mej så där sjukt nöjd med mej själv när jag lägger mej!

Sedan hade jag en omtenta ( min första å säkert inte sista ) i fredag å det var en "mördare"...
5 timmar hade vi på oss....
Sociologi.... Hmm... Blir inte riktigt klok på det...
Satt kvar längst av alla i min grupp vilket faktiskt gav en del...
Slumrade till några gånger oxå... *ler*

I fredags kväll åkte hela familjen på vårt "promille-Skansen" Jamtli å gick på något som heter Jamtlinatt!
Hur mysigt som helst!
Kallt ca -8 grader, stjärnklart, svart å så bara en massa mys!
Reflexspaning gick vi minsann på å det var oxå hur ballt som helst.
Vi var inte hemma förrän vid 22 tiden å då blev det lite kvällsfika, för första gången, säkert inte sista gången, gick vi och lade oss alla samtidigt i familjen...
Sonen sov till tio i tio på lördagsmorgonen... Har aldrig hänt tidigare!

Lördagen var bara helt underbar!!!!
Dottern hade en kompis här hos oss å hon är så där super mysig!
Jag och sonen som förövrig hade namnsdag igår var ute å skottade snö för vi fick en massa snö igår, som är borta idag btw...

När Mannen kom hem bar det av till MAX... Vi har som tradition i familjen att den som har namnsdag bestämmer middag å gissa om vi blev förvånade när sonen ville äta hamburgare... Nooot....

Idag, enda dagen i veckan som Mannen är ledig, ja då bryter helvetet ut helt!
Dumma dumma barn!!!!
Dottern har varit på krigsstigen precis hela dagen å i omgångar har sonen hoppat på samma stig...
Skit ungar!!!!
Jag och Mannen har varit ute och städat i Mannens rum... Aka garaget som aldrig någonsin kommer att få uppleva när en bil står där... Hmmmm.... Det är inte direkt första gången jag är med å städar i detta garage...
Sedan städade jag ur Mannens bil oxå...
Skurade mattorna, damsög ur ordentligt, putsade rutor osv...
Hoppas nu bara att det får vara fint ett tag...

Nehe... Mannen har bäddat rent i sängen så nu ska jag hoppa i duschen å sen är det natti natti!

Mu för nu ;)

1 kommentar:

Marie//Tekla Maräng sa...

Här händer det grejer vill jag lova.
Ja att plugga och att vara mamma själv när man kommer hem det är baske mig inget lät pussel att lägga. Tycker du år så strong som kämpar på.
Tänkte på dig när jag läste om Jämtlinatta också var ni där.
Ha det bäst och lycka till med att tentorna gick bra.
Kramar:=)