måndag 16 november 2009

En liten kille kommer springandes...

Foto: Privat på en trött liten kille...
Sitter vid köksbordet å läser en otroligt spännande bok om Risksamhället, ok kanske överdriver en aning om spänningen i boken men men...
Kl är runt 20.30, Mannen hade kommit hem och satt i soffan å pratade i telefon när jag hör ett ljud som jag känner igen så väl...
Ner kommer sonen som ett jehuuuu....
Får stopp på honom i köket å frågar varför han är nere och vad han vill...
Får till svar (med ett par ögon som nästan går i kors på pojken) "Men varför är jag här och springer??"....
"Tja", svarar jag, "det kan inte jag svara på"... "Behöver du gå på toa?"
Svar: nej...
"Mår du inte bra?"
Svar: jo...

Så det var bara till å lyfta upp denna lilla pojk som har gått i sömnen för första gången på sina 5,5 år...
Hmmm.... Ytterligare en anledning till varför barngrinden till trappen blir kvar på övervåningen....

Mu för nu ;)

4 kommentarer:

Widénskan sa...

Men lillskrutten!!!

LjuvligtLantligt sa...

Oj! Själv har jag haft en dotter som gått i sömnen sedan hon var ca 2 år men har helt plöpsligt slutat nu vid 11 års ålder.
Barn är lustiga små kryp :)

Ha en bra dag!

Kram Git

Anonym sa...

Haha, påminner mig om min tonåring som ofta vandrade i sömnen som liten eller mindre då ;) Spatserade runt med en yr blick och fattade ingenting.
Du får gärna länka!!

Ingela la la sa...

Dom där grindarna är inte så dumma..

Kram