söndag 17 november 2013

Lyckan av att kunna dammsuga nästan hela hemmet...

Jag är i fas mina vänner! Jag är i fas!
Det är söndag kväll, den rena tvätten är vikt och undanlagd, barnen är rena och sover. Disken är tagen och bortplockad och jag har nästan kunnat dammsuga hela huset! Tänk va?!
För lite mer än en vecka sedan ringde det på en målare och började renovera denna lägenhet... Imorgon hoppas jag på att de blir klar för nu har de "bara" trappen kvar...
Kök färdigt - check på den
Innerhall färdigt - check på den
Hall nere färdigt - check på den
Mitt sovrum färdigt - check på den
Sonens sovrum färdigt - check på den
Hallen uppe nästan färdig
Trappen... oj... där är det typ allt kvar... Nästan.

Men satan i gatan så fort veckorna har rusat förbi nu... Kidsen har varit hos mig denna helg då deras far gick någon utbildning av något slag eller nått, själv trodde jag att vi kanske skulle vara så där härligt less och bara kräkas på varandra eftersom vi är uppi varandra precis hela tiden men icke. Detta har varit en riktigt bra helg trots att det har varit kompisförbud och annat. Vi har studerat och "beundrat" stormen Hilda eller vad hon hette denna gång och jo det har varit blåsigt här uppe i Norrland. Idag trotsade jag och Sonen vinden och gick ut ett par gånger, sista gången var vi ner till sjön för att se vågorna som vi såg ifrån våra sovrumsfönster, jo vi har sjöööööutsikt! Fint ska re va :) Så stora vågor har ingen av oss sett på Storsjön tidigare så det var lite ballt.

Sökt jobb har jag gjort oxå så nu har jag/vi (min fina fina vän Marie Bergwall med egen hemsida http://www.mbart.se/ ) beställt ett samtal imorgon bitti! Viktigt viktigt Universum att du lyssnar och gör imorgon :)

Återkommer i ärendet :)

Nu ska jag hoppa i lopplådan och fullkomligt hänge mig till denna bok:
Lycka! : en handbok i konsten att leva

Så jag önskar alla en god natts sömn och på återseende!

Inga kommentarer: