måndag 16 oktober 2017

Då kör vi igen då...

Så här är det...

Jag har bloggat ett par år... Några läsare (ni var ju några stycken ändå 😉 ) har fått följa mig och min familj under ett par år...
Syftet med bloggen var att mina föräldrar som bodde på annan ort skulle få möjlighet att följa vår renovering av huset vi köpte samt få följa sina barnbarn genom sayber-space... Sen rullade allt bara på.
Det blev fler och fler läsare vilket var himla skoj, vi blev ju som ett eget litet samhälle fast på nätet.
Det var tävlingar hit och dit, det var länkningar till andras bloggar upp och ner...
Det var många kommentarer och framförallt fick jag många mail (både positiva och negativa) om det jag skrev...
Vad hände sen då?
Jo sen kom LIVET in och bara tog över!
Livet vändes upp och ner och inget blev sig likt över en natt...

Så här några år senare och med lite perspektiv kan jag säga som så här om de kaotiska år som följde... Skulle jag vilja gå igenom detta igen?  HELL NO!!!
Har det gjort mig till en bättre människa? Nä inte bättre kanske men fanimej så mycket starkare!
Idag vet jag att jag klarar allt (nästan) som kommer i min väg!

För att snabbspola lite så har jag sedan jag skrev ett inlägg sist (vilket nästan på dagen är 2 år sedan)... Vi bor fortfarande kvar i Kungsbacka men har flyttat från där vi bodde när vi flyttade ner från Jämtland. Vilka är vi då? Jo det är jag, Dottern och Sonen.
Vår fantastiska hund Dum-Doris finns inte med oss längre men hon är ändå ständigt med på något viss.
Det räcker med att jag tappar en korvbit på golvet och jag ropar "Dooooris" och inser att jag får banne mej plocka upp korvbiten själv... Eller när jag ska sova.. Då är det som jobbigast utan henne... Det är ingen liten Doris som kryper in under täcket och ålar sig upp mot kudden och snabbt som ögat snor hela kudden... Det är tomt utan henne... Jätte tomt.
Vi har hunnit med ett "substitut-djur"... Hamstern Bertil... Han var super kul i ungefär 5 minuter... Men älskad var han! Tills han dog... Nu ligger han sedan ett år tillbaka i en glasslåda i frysen... Enligt Sonen ska han få en värdig begravning i Vemdalen. Hamstern Bertil ska bli kremerad och sedan ska han spridas över "ägorna"... (herregud!)

Nytt jobb har jag också... Tänker inte gå in på det mer än så... Jo jag måste väl berätta att så bra som jag har det nu har jag nog aldrig haft på en arbetsplats! Kan ha med viss mognad från min sida att göra men iallafall... Jag har det så sjuuuuukt bra! Och kollegorna sedan... Detta är drömmen som jag hade i slutet av 90-talet. Jag är där NU!

Inriktningen på bloggen kommer nog att se annorlunda ut framöver, mitt syfte har blivit annorlunda...
Jag kommer att gå in på det längre fram men börjar så här...

Hörrni... Första inlägget på 2 år är nu klart... *woop woop*
Ska kolla igenom lite hur det ser ut och så... Försöka snygga till layouten kanske... Har ju hänt en del på 2 år även här :)

(Nu ska jag bara klicka på knappen Publicera....snart... ska... jag klicka...)

Inga kommentarer: