måndag 19 april 2010

Söka jobb eller inte?

Jaha...

Då har Mann blivit uppsagd trots att Mann är tjänstledig på grund av studier...
Hmm... Å så säger folk att det ska vara så säkert att vara statligt anställd, jo tjena!

Jag tänker nog inte nämna detta mer än att säga att om jag som företagare skulle behandla min personal så som denna myndighet behandlar sin, ja då menar jag inte mig utan jag menar fd kollegor till mig, ja då hade jag nog fått stänga igen butiken å sett mej i stjärnorna efter att fortsätta driva mitt/vårt företag....

Men nu har det i alla fall dykt upp ett jobb som jag är så där super intresserad av!!!!

Hur ska jag nu göra?! Jag som har två år kvar på min utbildning!!!

Söka eller inte söka, det är fråga....

Mu för nu ;)

4 kommentarer:

Camilla sa...

Inte ett helt lätt dilemma. Antingen är det ju inget eller allt på en gång.
Men sök och se vad som händer, man kan ju alltid säga nej tack.
Inget lätt beslut, det förstår jag. Men å andra sidan fattar jag inte varför man blir uppsagd när man är tjänstledig i flera år. Verkar ju hur knasigt som helst.

Pinglan sa...

Vet precis hur det känns! Har själv precis blivit uppsagd från jobbet och man blev liksom heeelt förvirrad vad man ska göra!! Men jag säger som jag brukar.. Det ordnar sig alltid!!

Ha det toppen!!

Angelica sa...

Hej sötnos!!! Så klart att du ska söka! Om jobbet blir ditt så kan du kanske kombinera studierna på något sätt, men jag tycker absolut att du ska ge det en chans, annars du kanske ångrar dig något förfärligt :D Go for it girl!

Kramar

Angelica

mimmione sa...

Härligt namn på en blogg,