lördag 26 juli 2014

Tänk vad bra det är med ett ovanligt namn...

Igår ringde jag på ett jobb som jag sökte i våras men inte fick, då sa hon som var chef att de skulle söka fler personer till hösten och ville då (med bestämdhet) att jag inte bara skulle söka jobbet utan också ha flyttat ner till orten.
Det är i dessa lägen det är fantastiskt bra att ha ett ovanligt namn.
"Hej det är Mimmi XXX från Östersund, vi pratades vid i våras, kommer du ihåg mig?"
Och som hon kom ihåg mig sen då!
Frågor som: "Har du fått något boende?"
"Har barnen fått skola?" osv
Lovely.
Framtiden ser ljus ut...
Ska bara skaka av mig denna förbannade yrsel som precis dök upp... Varningsflaggorna vajar sedan en tid tillbaka men i veckan som gick la hela jag av liksom...
Andas, återhämta lugnet och kom igen bara...

Inga kommentarer: