lördag 28 mars 2015

Så... Vi möts igen...

Jag har äntligen (måste jag få säga) kommit in i rutinen med att ha träning som en del av min vardag.
Jag försöker kör 3 pass i veckan med Cardiowalking men det fungerar inte alltid rent praktiskt. Därför har nu mina "gamla" (knappt använda) Trx-band kommit fram.

Jag känner mig lite låst och feg när det kommer till att gå iväg och gymma själv så därför förlitar jag mig på Youtube just nu.

Vad har jag då för syfte med denna träning? Jo i första hand vill jag bli starkare. Jag vill må bra i min kropp och hatar att känna mig mindre och svagare än andra. Att jag med mina 157 cm redan är mindre än dom flesta taggar mig bara.
Sen ska jag absolut inte sticka under stolen med att jag behöver att gå ner en hel del i vikt också och blir det så är det bara en jätte bonus.

Ett plus med att väga en del och samtidigt vara lite stark är dock bra. Det märkte jag igår då jag och en av killarna på jobbet bufflades lite på skoj. Han blev lite brydd över att jag inte flyttad på mig.. Jojo döm inte "dvärgen" på förhand.

Så här sitter jag nu efter ett Trx-pass, lite darrig på handen, lite svettig och riktigt nöjd med mig själv!
Bra där Mimmi! You go Girl!

Inga kommentarer: