fredag 17 juli 2009

Gult är fult, grönt är skönt men vitt ska det va.....

Håller på att försöka eliminera alla "yttre" stressmoment hemma inför den kommande hösten som student!

I söndags plockade vi ner en mindre spegelvägg som dom förra ägarna hade lämnat i hallen uppe för att sätta upp den på dotterns rum...
Såg då att det såg lite konstigt ut bakom den otroligt fula gula tapeten där spegeln hade suttit å när jag bara skulle pilla lite lite lossnade en stor bit?! Men hoppsan hejsan då.... Olycka (eller inte döm själva...)
Så i måndags då båda barnen var hemma å fortfarande för tussiga för fritids resp. dagis ja då revs det tapet för glatta livet... *moahhhaaaa*

Å för att inte stanna där heller... Vi hade samma asfula tapet i hallen nere å ips vips var den oxå borta *ler stort*
Alltså vad förra ägaren har använt för lim det vet jag inte men inte en bit satt fast!!!
Helt otroligt att tapeterna har suttit uppe å inte ramlat ner i nått korsdrag av misstag....
Men nu är dom i alla fall nere å detta med hjälp av mina två underbara barn!

Tänkte väl egentligen låta det vara så men kände sen att nej fasikens heller så nu har jag spacklat några gånger i nedre hallen å börjat måla lite smått...
Kruxet är att vi har tagit bort en vägg i hallen nere så det behövs spacklas en del samt att vi har såna här snygga löst hängande kablar för eluttag, lampdosa, telefonjack osv....
Ska (med grannens hjälp) försöka få till det så jag kan "sänka" in dom i väggen...
Mannen om han kommer hjälpa till???
Skulle inte tro det!!!!
Han ser inte nödvändigheten i detta (som vanligt) men jag har en plan med detta!
Det är alltså inte ett av mina infall som det brukar vara nej så är det faktiskt inte denna gång!
Tanken är att det som ska vara kvar att göra till hösten är tak, listning kvar.... Fatta?!

Så har i alla fall denna vecka sett ut å hoppas på att jag ska komma ihåg att lägga ut bilder...

Mu för nu ;)

4 kommentarer:

Vardags-mirakel sa...

Alltid lika kul att fixa till det lite hemma. Läste ditt förra inlägg...de är ju för härliga de små liven :-D Ha en skön helg, kram Eva

Inas sa...

Hej Du!
Vad du står i men det är kul sen när det är färdigt... Sen när man börjar i en ende så brukar det rulla på mer än man tror från början och man tänkt sig. Lycka till och Ha en trevlig helg och goa kramar Ina

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Jösses, vad ambitiös du är! Jag är alldeles för rastlös för att hålla på med sådant där... räckte med lägenhetsrenoveringen som höll på att ta knäcken på mig... Jag är som bäst när jag är arbetsledare;.))

Tack för din kommentar också:.))

Sjabbig men chic sa...

Jag tycker att det är underbart att riva tapeter SOM LOSSNAR, man hamnar i någon slags trans. Och du gjorde helt rätt tänk vad fint det kommer att bli.

Kram Lisa