fredag 10 juli 2009

Hjälp med bloggen sökes å TACK MAMMA!!!!!!

Alltså... Hmmm...
Vi har gjort någon form av uppdatering av våra datorer här hemma, ja vi har mer än en, något har nog gått fel för jag har jätte svårt att då upp hela sidan på min blogg....
Någon som har en aning om vad som kan vara fel?
Hjälp sökes.....
Tydligen har Mannen haft samma bekymmer med min blogg på jobbet...

Men nu till något super duper dunder roligt!!!!!

Jag har kommit in på skolan för jag har kommit in på skolan å jag har kommit in på skooohoooolaaaan fy faaaan vad jag är bra!!!!!!!
Å jag har allt detta att tacka min mor för!!!!
Så jag säger TACK MAMMA!!!!!!
Du är bäst å har alltid varit!!!!!
Saken är den att utan Mamma hade jag inte haft tillräcklig gymnasiekompetens, hade en väldigt "hoppig" skolgång pga olika omständigheter som hot, osäkerhet, utanförskap osv...
Gick dock mina två sista år i en super bra skola å hade bästa klasskompisarna man kunde förvänta sej!
Men det är verkligen Mammas förtjänst till att jag gick klart.
Mamma gick aldrig klart gymnasiet å hoppade på kurser på Komvux samtidigt som jag gick i högstadiet... Detta kunde dock te sej ganska roligt då hon hade samma mattelärare som jag hade å så gick hon i samma klass som min hemkunskapslärare som var minst 10 år yngre än henne.... *ler*
Mamma stöttade mej å pushade mej att gå klart gymnasiet å igår fick jag verkligen min belöning!
Har som jag tidigare nämnt sökt skola till hösten och var osäker på om mina betyg skulle räcka, döm om min förvåning när det visade sej att jag till och med hade läst en mer avancerad kurs matte än vad jag minns...
Under veckan som gått har jag väntat på att få någon form av meddelande från universitetet på om jag kom in på kursen jag sökte i första hand eller om det blev det jag sökte i andra hand....
Å igår morse stod det "Urval pågår" på sidan å jag kom inte åt min anmälan....
Igår kväll runt 17.30 tiden gick jag in å då stod det att jag minsann hade kommit in på första hands valet å att andra hands valet var struket då jag var antagen!!!!!!
Fasikens vad roligt!!!!!
Sa ingenting utan gick ut i v-rummet för att hämta telefonen då dottern frågade vad det var...
"Tja... Inget speciellt", sa jag, "vaddåra?"
"Jo men du ser så himla glad ut", fick jag till svar!
Det måste verkligen ha lyst om mej där jag gick omkring å letade efter telefonen!!!!!
Gissa vem jag ringde först?????

Jo Mamma så klart!!!!
Så jag säger det igen å med en liten klump i halsen:
TACK MAMMA FÖR ALLT!!!!!
(Skulle gärna vilja se dej nu då jag vet att du sitter på jobbet å läser detta... *skrattar*)

Mu för nu ;)

9 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

GRATTIS HURRA, HURRA vad kul att du kom in på ditt första handsval.
Ja det är allt tur att man har mammor som förstår och hjälper till. Min mamma hjälpte mig att byta skola till 9:an för jag var så himla mobbad i 7 och 8:an i den skolan jag då gick i.
Har också jätte svårt med bloggar just nu. Man kan tydligen ladda hem något program som heter Firefox som jag ska kolla upp.
Trevlig helg Marie:)

Carolin Mann. sa...

Världens största grattis till dej :)

Ingela la la sa...

Grattis till dig! Ibland är det tur att man har människor (mammor) omkring sig som faktiskt bryr sig. Vilken tur att hon stod bakom dig :)

Jag har ingen lösning på ditt dataproblem tyvärr..

Kram

Vardags-mirakel sa...

Åh, jag blir alldeles rörd! Grattis och ge din mamma en bamse kram när ni ses, kram Eva.

Sjabbig men chic sa...

Men stort grattis till dig! Vad roligt för dig, det är så jättekul att plugga. Tillvaron blir en helt annan. Förträfflig, helt enkelt!!
Vad bra att mamma hejade på dig.

Kram Lisa

Malina sa...

Utan att förminska din mammas insats i det hela, som verkligen var stor, så har du dig själv att tack också. Glöm inte det Mimmi!!! Superstort grattis från mig, jag glädjs ända in i hjärteroten.
Kraaamen!

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

Wow ett jättegrattis till dej...

Hoppas du får det bra på skolan..

Kram Mia

Tess sa...

Hurra hurra fy fan vad du är bra!!
Stort grattis till dig!
Kram

Tine sa...

Ja nu kan vi stötta varann när det behövs! lite lustigt är det då att vi börjar skolan samtidigt :-)

ler stort....