onsdag 15 juli 2009

Känsliga läsare varnas, innehållet kan upplevas som stötande, på gränsen till snuskigt...

.... om man är under 5år vill säga....

I söndags fick jag och Mannen sovmorgon till 09,00!!!!!!
Jag hoppade in i en uppfriskande dusch, när jag kom ut ur duschen kom dottern upp till mej och sa att sonen hade minsann suttit i soffan och lekt så hemskt med snoppen att han hade tryckt ur en av kulorna... (?)
Själv anser jag att det är totalt omöjligt men vad vet jag?
Jag försökte i alla fall förklara för dottern att det inte ska kunna gå att trycka ut en kula (å allra helst inte en pungkula) ur snoppen.
Stolt som en tupp dök sonen upp för att visa vad han hade lyckats med....
Hmmm....

Ja hans förklaring var som syrrans... Om man drar tillräckligt mycket i huden på snoppen mot magen ja då kommer en av pungkulorna fram!!!!
"Titta här, mamma", säger den lilla rackaren....
Jo då mycket riktigt fram kommer något som en lyckligt ovetande 5-åring kan tycka se ut som en kula...
"Men älskling", säger jag, "det där är inte en av kulorna utan det där heter Ollon!", pedagogisk som jag är.... (Mot bättre vetande förstås...)
Sonen frågar raskt en massa saker som jag känner att jag inte kan svara på å avslutar frågandet med "kan man kissa med det här ollonet?".
"Ja", svarar jag (återigen mot bättre vetande) "du får väl prova"....

Svaret på frågan är: Jo då det går jätte bra att kissa men att träffa i toalettstolen är tydligen svårt....
Sedan kom ytterligare en mängd frågor som "varför ser det ut som en kula?", " varför finns det hål i kulan? Är den trasig då?"....
Dessa frågor passade jag vidare till Mannen!
Tycker att jag har nog med att förklara för mina barn varför mamma i en ålder på över 30 fortfarande har blöjor å löper precis som hunden så Mannen får ta alla frågor rörande det manliga könsorganet...

Mu för nu ;)

4 kommentarer:

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

hahaha vad underbart... vilken bra start på morgonen...

Ha en bra dag..

Kram Mia

Ingela la la sa...

Hahaha, gud så roligt! Förklara den om du kan *skrattar*
Elin berättar oxå gärna och högt på affären tex om att mamma har mammablöja.. Dom är ju inte kloka våra små barn. ;)

Inas sa...

Hahaha, det är inte lätt... Har en son på snart 4 med lika dana frågor... de är underbara de små liven. Ha en bra dag goa kramar ina

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

Jag bara måste skriva en kommentar till.. hahha Jag har verkligen skrattat gott åt din lilla historia under gårdagen.. Jag har även tyckt att åå vad skönt att min son på 5 år inte har börjat fråga en massa.. Vad tror du han gjorde i badkaret igårkväll.. hahha självklart frågade han varför han har kulor.. Jag skrattade så tårarna rann, jag förklarade att han har bebisar där, han blev så glad, har jag?? jippie, gör det ont när de kommer ut från snoppen?? frågade han sen.. Jag hänvisade snabbt frågan vidare till min sambo. ... Min son måste ha varit inne på din blogg och tjuvläst... hahah

Ledsen att kommentaren blev lång, var bara tvungen att berätta för dej..

Kram Mia