fredag 11 december 2009

Snälla tomten....

Ja då har en hel vecka gått åt till att vara vab-mamma....
I söndags fick vi hem två tussiga barn som hade varit hos sin farfar i Vemdalen, denna tussighet har suttit i hela veckan.
Dottern fick göra ett gästspel på lucia igår på skolan, då hon inte smittar längre tyckte jag att det var ok men hon fick minsann komma hem direkt efter.
Så här har det bakats!
Lakrits-kola, choklad-kola, knäck och pepparkakor...
Skulle tro att det kan bli lussebullar å annat gott oxå innan denna dag är slut :)

Är det någon som vet om det är svårt att göra egna polkagrisar???
Jag vet att man måste ha en marmorskiva å det har jag... Men jag vet inte om det ens är värt ett försök? Tips någon?

Måste även passa på å berömma mina alldeles otroligt underbara barn!
Senast i onsdags skulle jag lämna in en sk hemtenta till skolan å den skulle vara på minst 8 sidor... Fredag, lördag, söndag, måndag och tisdag fick jag sitta i stort sett ostört och jobba med detta. Det blev 12 sidor allt som allt.

Nu över till något annat....
Denna bok skulle jag bli jätte glad för om jultomten ville ha med i ett paket till lilla mej... ;)
Den förlorade symbolen - Dan Brown
Bild lånad från bokia.se

Ska kolla runt lite hos er andra oxå.
Sen är jag så där super sugen på att börja riva en vägg här hemma igen.. Hmmm vilken vägg blir det denna gång tro??? *ler*

Mu för nu ;)

1 kommentar:

Brunkullan sa...

Den boken vill jag också ha! Har de andra:)

Recept ja...dina då? Var är de;)hihi.

Snön borde komma snart! Vi får gäster från söder till stugan, och har utlovat skoter och skidor...vojvoj..det är visserligen mer snö där än här, men icke skoterföre!!! Men de har lovat snö nästa vecka!!:) Hoppas yr.no har rätt nu bara!

Susanne