torsdag 3 december 2009

Kallt & en deppig Kenny Rodgers....

Idag har det varit kallt jätte kallt i Östersund, tycker verkligen synd om en liten klasskamrat som kommer ifrån Kalmar, som håller på att frysa ihjäl...
Ser lite roligt ut när han kommer på skolan å är fullt påklädd å så kommer en annan i jeans, vanlig jacka, glömt mössa å vantar... Han måste ju verkligen tro att man är galen!
Men vänta du bara lilla Kalmar-pöjk... Det blir kallare.... *ler elakt*
I januari ska det bli skoj å se hur han reagerar på kylan.... *moahhaaa*

Har varit på skolan idag och hämtat ut en hemtenta, första gången jag bekantar mej med en hemtenta å som det känns just nu skulle jag nog vilja förpassa denna bekant till utsidan av detta hus...
Här förväntas det minsann att Mann ska skriva ca 10 sidor om risker och kriser i samhället...
Tjena!

Ja men självklart ska jag göra mitt bästa samt rådfråga skolkamrater, är dock inte så mycket för det här med att fuska å kopiera andras arbete... Känns inte som att jag lär mej så himla mycket på det å det är ju faktiskt det det handlar om...
Efter detta var vi tre personer som var på en sk fokus-intervjuv, vi blev utfrågade av en lärare eller professor eller nått om vad vi tyckte om utbildningen så här långt, om vi hade några synpunkter på vad som kunde förbättras eller hur de skulle kunna "sälja" denna utbildning inför kommande år...
Vi är ju då första kursen på denna kurs, den finns enbart här i Östersund så det är ju lite spännande!

Efter detta var det till att göra ett snabb-besök i hemmet för att sedan hämta kidsen å skjutsa dom till Svenstavik där deras farfar med fru hämtade upp dom för att vidare åka till Vemdalen där de ska vara i helgen!
Passar hur bra som helst med tanke på att denna hemtenta blev aningens större än vad jag kunde tro samt att det skulle vara lite roligt att få tid över för hemmet... å Mannen givetvis...
När jag ändå var i Svenstavik hoppade jag in på vårt "Ullared" aka Dollarstore, kom därifrån med en massa roliga saker!
Ville ha lite julstämning när jag åkte hem så jag köpte en julskiva med Kenny Rodgers... Hmm kanske inte var mitt bästa köp men mannen har en mysig röst, bara man inte lyssnar på alla texter...
Det var en hel del elände på denna skiva så jag undrar hur han mådde vid denna tidpunkt, skulle ha varit en varnings poster på skivan: "VARNING INTE UPPLYFTANDE MUSIK"...

Mu för nu ;)

Inga kommentarer: