fredag 11 december 2009

Nu har jag klippt till sonen, ordentligt oxå!!!!

Jaha då har man klippt till sonen, ordentligt oxå!
Ja inte med näven alltså utan med den gamla hederliga saxen...
Han har sedan i somras haft håret på utväxt då han vill se ut som Mikel Jackson som han kallar honom för... Hmmm men nu idag fick jag nog!
Lurade (läs: mutade) honom med glass å så fick saxen jobba, blev ganska kort men han tyckte att det blev fint!
Efter en stund såg jag att det behövdes "snyggas till lite" på sidorna, tog till saxen igen, ja men det skulle jag aldrig ha gjort!!!!
Bemötandet vid spegeln blev: "Nä men mamma så här tänker inte jag se ut i håret när jag kommer på dagis!", alltså jag hade bara snyggat till några få enstaka hårstrån...
"Nehe", svarar jag, "varför inte det då?"
"Ja men så här kort hår tänkte inte jag ha på dagis", svarar sonen.
"Ja men gubben", säger jag, " det växer ju ut lagom till sommaren ska du se"
"Då stannar jag hemma till sommaren, för jag tänker INTE se ut så här på dagis!!!! ", säger en liten trumpen kille å går med bestämda kliv ut från toaletten....

Efter en stund hittar jag honom framför en annan spegel å då dög det tydligen...

Mu för nu ;)

4 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Hoppsan det var till att ta ledigt till sommaren då så att sonen får vara hemma tills dess håret har växt ut.
Tur att han hittade en annan spegel i huset så att håret dög.
Ha det gott, kramar Marie:)

Inas sa...

Hej Vännen!
Ja, jag skulle å klippa till sonen i dag men han får vara långhårig till efter jul...Visst är det härligt, dan före dan före doppardagen och det är snart jul. Hoppas att ni har det bra i julstressen och att ni hinner ta det lugnt nu innan jul. Jag hoppas att ni får en underbar jul och ett riktigt gott nytt år önskar jag er. Goa kramar Ina

Marie//Tekla Maräng sa...

Tassar in försiktigt för att önska dig och dina kära en riktigt god JUL:)

Unknown sa...

Hej hej,

Snubblade in på din blogg för första gången nu ikväll. Personlig och fin blogg!

Må så gott och god fortsättning
Mvh Camilla, En mammas dagbok