fredag 5 februari 2010

Män är från Mars, Kvinnor är från Venus

Men när ska vi börja prata samma språk???
Här hemma har vi i alla fall gjort tappra försök och det går verkligen åt rätt håll men att det ska vara så svårt att faktiskt förstå varandra?!
Tycker att veckan som har gått har varit hyffsat ok ändå, i ett rasande tempo dock men ändå ok.
Har klarat av första redovisningsuppgiften inför hela klassen och den gick jätte bra.

Vi hade som grupp en uppgift att välja en film som visar tydliga tecken på trauma, sedan skulle vi redovisa detta med analys om hur vi upplevde detta, dels genom ett kulturellt perspektiv samt ur ett historiskt perspektiv, samt visa valda delar ur filmen.

Vi i min grupp valde filmen The Elephant, en "drama dokumentär" om skolskjutningarna på Columbine High 1999. En annan grupp valde scener ur American History X, så ni kan ju förstå att det var ju inte så där "muntert" direkt men hur bra som helst!!!!!!
Jag eller vi i klassen går emot en vår som är sjukt tempo, vi läser Psykologi parallellt med Miljövetenskap, tycker själv att det är så pass stora och tunga områden som borde läsas enskilda men men, vem är jag å tycka, liksom...
Miljövetenskapen ställer jag mig dock lite frågande till... Tanken är tydligen att vi ska läsa en hel del kemi å sånt... Inte riktigt vad jag hade tänkt mig, trodde att detta skulle vara mer riktat mot vårt ämne som är Risker och Kriser i samhället, inte är väl jag så där super intresserad av vad som händer på molekylnivå. Jag är mer intresserad av vad som händer med samhället, miljön och människan vid ev. katastrofer, inte hur väte reagerar med syre osv...

I helgen hoppas jag på att vi bara tar det lugnt, Mannen kommer hem med en bil som vi ev. är intresserade av, som vi ska ha över helgen så jag misstänker att det blir en del åka bil... Det lustiga är att den tidigare ägaren är en av sonens dagiskompisar tillika idol å jag hade gärna velat vara med i morse när de åkte för att hämta bilen... Tydligen hade han frågat om bilen var en Turbo (enl. sonen ett bilmärken, ja vad vet jag???), svar nej, om bilen var en SAAB, svar nej, det är en Volvo...

Dom säger att efter regn kommer solsken, jag är "The Queen of Rain"... Life's a bitch but I'm a bigger one ;)


Mu för nu ;)

Inga kommentarer: