tisdag 1 juni 2010

Försöker acceptera att jag kommer att ha två skolbarn till hösten...

Shit, känns hur mysko som helst...
Håller på att lämna min trygghetszon som dagis innebär med sina skyddande staket runt området...
Till hösten kommer jag att ha två skolbarn!
Två barn som ska åka skolbuss till skolan!
Själva!
Huuur har detta gått till????
Jag känner att jag kanske skulle behöva minst ett år till med den trygghet som dagis ger...
Ok visst kan det hända saker även på dagis men det är i alla fall på ett begränsat å stängslat område, nu ska min lilla prins klara sig i "den stora stygga världen"....
Gahhaaaaaaaaaa nu är paniken inte långt borta...

Men för idag får jag ha min lilla lilla prins hos mig i alla fall.
Idag får jag känna mej behövd på ett sätt som bara mammor och pappor till sjuka barn får uppleva, jag får sitta med en bunke i knät, lägga en lugnande hand på ryggen medan sonen kräks å kräks å kräks, ja ni ser, idag känns en sjuk lite kille precis som det JAG behöver ;)

Kan väl tillägga att det är feber-kräk å inte "spy-ur-sig-inälvorna-kräk" som står på dagordningen idag...

Foto: Privat på en liten feber-kräksjuk prins

Mu för nu :/

1 kommentar:

Carolin Mann. sa...

Sötprinsen =) Jag hinner inte heller med.. stanna tiden Tack!