måndag 21 juni 2010

Vårt hem är vår borg... På riktigt...

Ja alltså det blir långt mellan inläggen här på bloggen, men det är bara till å leva med sörrö...
Vi har sedan vi påbörjade vår utbyggnad av huset tänkt att bygga en balkong och uterum på baksidan och har äntligen tagit tag i detta (trots att vi inte är helt klara inne...) Denna gång har Mannen fått bestämma helt å hållet själv, jag har inte lagt mig i, vilket jag så här i efterhand inser att jag borde ha gjort men men...
Mannen beställde hit en Bob-Cat som skulle snygga till katastrofen till baksida å när den ändå var här skulle den gräva för plintar...

Foto:Privat
Lite tajt var det mellan huset och garaget....

Foto:Privat
Istället för att gräva gropar för dessa tre plintar som vi behöver beställde Mannen ett dike på ca 1.5 meter djupt... Så nu har vi haft en vallgrav på baksidan ett par dagar...
Foto: Privat
Vi har dock haft en otrolig tur med vädret, vi hann gräva igen diket precis innan himlens portar öppnade sig och gav oss ca 60mm regn på ett dygn...
Igår göt vi i alla fall plintarna men mycket jobb återstår innan vi kan börja bygga vår balkong och uterum....

Foto: Privat
Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Brunkullan sa...

Jag vill också ha uterum! Men det lär vara en dröm i många år till.

Och är det där er baksida? Var är höghusen som borde synas i bakgrunden? Eller är era baksidor vridna mot skogen till (ja uppenbarligen om man tittar på fotot..hihi)? Vems är miniladan? Har ni gärdesgård (ååå avis!!!)? Bor inte ni granne med Kicki och Conny? Åt vilket håll är det fotat, eftersom jag tycker mig borde kunna se deras baksida också på bilden?...Jag får helt enkelt inte ihop det i mitt trånga lilla huvud...;D

Susanne

Mamma-Mu sa...

Hahaaa... Jag ser att du verkligen funderar å funderar på vart jag har tagit bilden... Jo vi bor vägg i vägg med Conny och Kicki, bilderna är tagna rakt bak mot "höghuset" (i min värld, jag som är från Sthlm, kan ett hus på 4 våningar knappast kvalificeras som höghus ;)). Huset syns inte för alla träden :), det är ingen gammal lada på ångesthögen utan en liten stuga som jag har målat med järnvitriol för några år sedan å ja vi har gärdesgård ;)

Mimmi ;)