torsdag 24 juni 2010

ToDo-lista

Ja då har vi varit varit drabbade av magsjukan från helvetet igen...
Tycker att vi är sjuk jämt!
Sonen håller verkligen på att tyna bort, är bara skin och ben nu, ser ut som en fågelunge :(
Men på Hälsocentralen är han så fin å verkar så pigg så...
Nu är vi i alla fall på bättringsvägen men denna omgång har verkligen tagit på krafterna!
Det konstiga i detta är att dottern har gått upp två kilo under denna magsjuka medan jag har tappat 3kg, vilket i sig är behövligt men jag behåller hellre mina överviktskilon (som för övrigt är ganska många) än att jag tappar dom på detta sätt...

Nej nu jäklar ska vi bli pigg och frisk å må så där alldeles underbart som Mann bara kan göra :)

Därför har jag nu kommit på vad jag vill fixa innan vi åker på semester vilket för övrigt är på lördag...

* Storstäda toaletterna både uppe å nere, hann bara med uppe innan magsjukan från helvetet kom på besök
* Städa hela huset så det känns välkomnande att komma hem igen
* Fixa till framsidan med ny matjord och så gräs som hinner komma upp tills vi är tillbaka igen
* Snygga till (det som går) på baksidan efter besöket av Bob-Caten...

Ja ni ser några större krav innan semestern har jag inte, tycker själv att dessa är genomförbara om vi bara kan få tillbaka lite av vår energi och styrka å att Mannen som är den enda i familjen som inte har blivit magsjuk klarar sig vill säga, men det tycker jag att vi kan bestämma här och nu att han slipper :)

Mu för nu ;)

1 kommentar:

Sjabbig men chic sa...

Men fy, det där låter inget vidare. Jag hoppas verkligen att ni har kryat på er och att ni har en härlig midsommarhelg!

Kram Lisa