torsdag 28 juni 2012

Dagar som denna...

Ja alltså dagar som denna vill man egentligen inte uppleva så många gånger...
Det började redan igår kväll.
Jag satt uppe på kvällen och Sonen kunde under inga omständigheter somna utan att jag låg brevid i sängen. För mig tar det fortfarande en liten stund att fatta varför han inte kan somna själv helt hux flux men självklart. Det är ju onsdagkväll och på torsdagar åker ju barnen hem till sin far...
Denna gång blir barnen borta ifrån mig längre än vanligt då de ska ha en veckas semester med sin far.
Självklart la jag allt åt sidan och gick och lade mej när slanten hade ramlat ner hos mig oxå...
Sedan har han, Sonen, sovit på mig hela natten och om vi har haft någon form av luft mellan oss har han snabbt som attan kommit närmare.
Hela dagen idag har han varit mån om att vara nära, så pass nära att jag var tvungen att säga åt honom ordentligt att jag ville vara ifred på toaletten...
Han ville inte iväg på fotbollsskolan idag, han ville inte gå utanför dörren eller ens klä på sig...

Samtidigt vill han ju vara med pappa... Usch så han sliter ont den här lilla fantastiska människa. Storasyster biter mer ihop och "gillar läget" men det är mycket prat om att flytta härifrån nu igen...

Istället för att deppa ihop efter att barnen har åkt och man hamnar i ett sk vaccum åkte jag iväg till mina vänner för att kolla in lite lokaler där man kan ha företag i... Jojomensan det händer grejjer runt omkring mig som är av positiv karaktär oxå!
Sedan var det dags för bio med fina vänner senare på kvällen och vi såg Ice Age 4! Jo utan barn var vi och hade såååå sjukt roligt.
Jag som fullkomligt älskar att skratta skrattade så högt att jag själv reagerade hur många gånger som helst.
Sjukt rolig film!
Den ska jag se flera gånger för den typen av film måste man nästan se mer än en gång just för att det alltid dyker upp ngt nytt varje gång man ser den.

Nu på kvällen lite sent sitter jag och filosoferar om livet och människorna runt omkring mig.
Jag försöker reda ut tankar, känslor och förstå vad jag vill och med vem och hur och vart å ja ni förstår... Tror att mycket handlar om att jag inte vill gå å lägga mig i en tom säng där inget av mina barn ligger...
Sova på soffan är kanske ingen dum ide...

Inga kommentarer: