torsdag 17 september 2009

Ja jag veeettttt!!!!

Ja jag vet att det nu är sjukt länge sedan jag bloggade å jag har minsann fått höra det genom olika "forum"...

Men vilket nytt liv jag har börjat!!!!
Alltså jag har ju då börjat studera/plugga kalla det vad du vill å det är så sjuuuukt roligt!
Jag har hamnat i en toppen bra grupp å vi har en kalas bra "motgrupp" som vi kan diskutera med!
Men himmel så svårt detta är!
Sociologi.... Hmmm om någon har ett tips på hur man ska kunna förstå dessa tankesätt å teorier å allt vad det är så tar jag med glädje emot dem!

Idag började dagen dock med fullt krig!!!!
Vad, jag undrar vad är det som får en liten kille på halv sex år å bara balla ur så fullständigt?
Å nu har han dessutom börjat å svära som värsta lastbilschaffisen....
Men då blir Mamman asarg å bara pekar på toalettdörren å där får han minsann stanna tills han slutat å svära!
Ja ja trots detta kaos lyckades vi "märka" att dottern hade feber, super ont i halsen....
*suck*
Ja hur löser vi detta då?
Jag hade ett seminarium som jag bara måste vara med på, av två skäl, dels för att det är ordinarie tid, dels för att det är så sjukt roligt....
Dottern fick följa med Mannen till Butiken så då var det problemet löst!

Btw.... Ska Mann bli orolig när det låter konstigt om bilen när man kommer upp i en viss hastighet?
Här uppe i norr har vi ränder i asfalten för att markera om man kör för mycket åt vänster å så som det låter när man kör på dom så låter det om bilen nu när jag kör på vanlig asfalt...
Hmmm...
Törs inte åka en meter till!

Jo just det apropå skolan...
Igår samlades vi/gruppen på skolan för att jobba med vår seminarieuppgift å av någon anledning på vi in på att vi har två olika tidningar här i Jämtland...
ÖP och LT....
Att ÖP står för Östersunds Posten var inte så svårt att förstå men när en av tjejerna som förövrigt kommer söderöver ifrån tror att LT står för Lapplands Tidningen ja dåååå dååå höll jag på att smälla av... *skrattar*
Ok att vi bor i norrland men vi har då en lång väg till Lappland, sedan kan det ju vara bra att förstå att Östersund ligger ganska precis i mitten av Sverige.... *skrattar*

Ja nehe då var det dags att vara Mamma då....

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Carina Bengtsson sa...

allt norr om hässleholm är norrland för mig? är inte lappland typ samma sak ;-)

Brunkullan sa...

Trust me.
Jag vet allt om små mini killar som pratar som om de tuggat bult!!

J kan haranger du inte visste fanns...
Susanne