tisdag 1 september 2009

Gotroll!!!

Men sicken helg jag har haft!!!!
I slutet av förra veckan dök detta upp på posten:
Foto: Privat
Det var min kära svägerska som hade skickat detta på posten då hon vet att jag fullkomligt älskar te! Å choklad....
Spana in texten på chokladen....
Foto :Privat
Å så här ser det ut så fort det ligger nått gott på bordet... Sonen är snabb som en vessla...
Foto: Privat
I lördags efter middagen gick hela familjen ut i vår pytte pytt skog som vi har å Mannen skulle visa en ny stig som han hade hittat... Hmmm snacka om att gå vilse... *skrattar gott*
Som tur var hade dottern med sej en liten hink så vi passade på att plocka blåbär, eller som dottern sa till sin lille bror: "Sånna där blåa bär som vi plockade vid stugan"...
Hmm Citykid!!!!!
Ja nog tog detta över 1.5 timmar innan vi var hemma igen å när mörkret hade lagt sej skulle jag ta fram min nya mobil...
Men vart var den då?????
Vi ringde som galningar på den men hörde den ingenstans...
Ut med pannlampa å stor ficklampa på tomten men varken såg eller hörde den...
Detta ledde till en ny promenad i skogen följande morgon, denna gång utan hink å efter 15-20 min skrek sonen av lycka: "Jag höööör den!!!! Jag hör "lilla snigel"....
Jo då där låg min telefon å sjöng för full hals under en massa löv!
Snacka om att jag har haft en ofantlig tur?!
Inget regn på natten å knappt någon dagg heller!
Min lilla telefon!!!! Ute ensam i den mörka natten!!!!
För att fira detta åkte vi till djungelhuset med barna å sedan hem för att fixa lite på tomten!
Men givetvis köptes det trisslotter å vinsten???
Som vanligt ingenting men jag hade ju vunnit redan för dagen så vinst chanserna var väl förbrukade redan!
Igår var det minsann min första skoldag!
Å dottern var så himla söt för hon frågade om jag ville att hon skulle följa mej på skolan första dagen så som jag gjorde med henne... *ler*
Sedan erbjöd hon mej att jag kan få ta henne till hjälp om jag har problem med alfabetet eller å räkna å så... *ler*
Å så när hon fick se mina läroböcker utbrast hon: "Åhhhh har du redan fått börja med kapitelböcker..." *ler å blir varm i hjärtat*
Nu ska jag ta å sätta mej med en av kapitelböckerna på ca 400 sidor som ska vara utläst tills på tisdag nästa vecka!
Härliga tider!!!!
Mu för nu ;)

1 kommentar:

Carolin Mann. sa...

Hoppas du tyckte om dom :) Glömde ju skriva vem de var från men du visste ju redan :D Love you!