onsdag 23 september 2009

Motion????

Sitter och tittar ut på ett blååååsigt Byskogen.
Borde egentligen plugga, skriva seminarieuppgift men datorjä**ln som jag använder till detta har hängt sej å måste startas om så vad passar inte bättre än att göra ett litet (efterlängtat) blogginlägg???

Igår var det avslutning på dotterns fotboll... Jag som fikaansvarig hade tagit på mej den otroligt tuffa uppgiften att fixa fika...
Hmmm... Svårt nu när ICA MAXI har kommit till stan... *ler*
(Undrade just hur lång tid det skulle ta i detta inlägg innan jag nämnde MAXI.. *skrattar*)

Jo då nu jäklar händer det grejjor i Östersund!
ICA MAXI, Cubus, Gina Tricot, Ur&Penn, Monki....
Snacka om ett jätte lyft för stan!!!!!!

Som jag har saknat ett riktigt ICA MAXI!!!
Vi gjorde minsann detta till en grej i vår familj så trots att invigningen var på en vardag satte vi oss i samlad trupp å åkte å handlade....
Stort för mina bönder till barn... *ler*
Sonens kommentar när han kom innanför dörrarna... "Woooow", det höll liksom i sej genom hela besöket, det var otroligt många "Woooow".... *ler*

Men men åter till fotbollen igår!
Träningen skulle avslutas med en match mellan föräldrar och barn, laddade till 100 var vi föräldrar å barna var laddade till minst 1000!!!!
Allt gick super bra fram till halvleksvila.....
Föräldrarna ledde matchen med 2-1 när tränarna kom på den brighta idén om att de skulle spela på i barnas lag resten av matchen...
En annan som har aningens svårt för att förlora tog detta super hårt... ;)
Men jisses så svårt det var att komma ihåg att tränarna var på "Fiendens sida", vet inte hur många passar jag gjorde till "Fiende"...
Är ganska nöjd med min egen insats, har haft stora funderingar på att försöka förbättra konditionen med att börja jogga.
Det ser liksom så otroligt skönt ut å bara ta på sej dojjorna å ge sej ut, samt att jag tror att det skulle vara kalas för hunden å få röra på sej i ett lite högre tempo...
Eller vaddå högre tempo? Skulle tro att jag går snabbare än vad jag springer...
Men jag var precis överallt på planen igår, tacklades så där lagomt mycket med barnen, lyfte undan någon unge, fick iof höra att det inte var tillåtet men vad då???
Är inte allt tillåtet i krig å fred eller?*ler*
Ja men fikat var uppskattat å kidsen vann med 5-2....
Sur för det??? Nej då inte alls men mina barn fick duscha kallt igår... *ler elakt*
(Nej det är klart att dom inte fick men det hade ju "kunnat vara slut på varmvatten"...)

Idag trodde jag dock inte att jag skulle kunna röra mej med tanke på kommande träningsvärk men än så länge känns det bara i ljumskarna men kolla med mej senare i em eller varför inte imorgon för då kan jag tänka mej att jag har aningens ont... *ler*
Men som Mannen säger: "Allt som inte dödar härdar"... *ler*

Mu för nu ;)

1 kommentar:

Carina Bengtsson sa...

Äntligen ett nytt blogginlägg!
Kom att tänka på att det är tur att jag inte har någon hund, tror inte att den hade gillat att jag ska börja springa på löpband istället för ute o skogen nu :-) Även om den hade fått följa med in på gymmet, så hade det ju inte blivit riktigt samma grej för hunden, då hade den fått stå på löpbandet den också!

Ser fram emot att läsa din sem. uppgift snart!