lördag 7 augusti 2010

Kläder å Madicken

Idag har jag och dottern gått igenom varenda plagg som hon har, å det är måååånga det...
Jag känner att jag vill ha koll på vad hon har och inte har inför skolstarten som är om ett par veckor...
Tanken var att vi skulle gå igenom sonens alla kläder oxå med det vette tusan om jag ids med idag.
Efter dotterns kläder satte vi oss i soffan för att pusta ut en stund, tvn åkte på trots det fina vädret vi har här idag, på tvn visades Madicken!!!!
Som jag gillar Madicken!!!!
Mannen kom hem efter en dags jobbande i butiken å ipps vipps var det bara jag som satt kvar framför tvn å dom andra tre åkte iväg för att köpa ngn reservdel till bilen...

Men huuur många gånger har man inte önskat att man var Madicken, då??? Tänk alla dessa vackra klänningar, alla vackra hus, visst många av de bekvämligheter som vi har idag skulle man givetvis sakna men ändå...

När jag blir stor vill jag bo i ett "Madicken-hus", inte i detta gips-helvetet som vi bor i nu...
Det är en dröm jag har å jag ska nog se till att det blir så oxå.... någon gång....

Mu för nu ;)

Inga kommentarer: