måndag 9 maj 2011

Hipp hipp hurra för världens bästa SON idag!!!!

Mitt minsta lilla hjärta fyller år idag!!!!!
Tänk att han fyller 7 år!
Vart tar åren vägen?!

Älskade lilla kille, som jag minns denna dag för 7 år sedan, kom in på förlossningen och var öppen 7cm, hade gjort det mesta arbetet hemma, fick sedan "hjälp" av två sköterskor som pressade ut pojken utifrån/uppifrån på magen å så andades du inte när du kom ut!
Pappan till barnen hade trasslat in sig i alla slangar som jag var kopplad till, själv höll jag på att försvinna bort i en dimma som kändes väldigt lockande... Ja nog var det en tuff förlossning allt men bara du kom ut i korridoren så kom det där ilskna skriket som vi alla väntat på...

Mitt lilla hjärta, mitt andra underverk, att man kan få vara med om något så underbart två gånger! Alla fingrar och tår var på plats, han var perfekt! Rund och goooo....

Nu ser familjebilden annorlunda ut och denna lilla pojke har börjat axla ansvaret med att vara ensam man i vår lilla familj, "till och med hunden, mamma är ju tjej..."

Det har varit en väldigt känslosam dag, det gör ont att inte få smyga upp på morgonen, ställa i ordning en frukostbricka, väcka stora syster och tassa in till en kille som "sover jätte tungt" och sedan få sjunga för fulla halsar: JA MÅ HAN LEVA JAAAAAAAAAAAA MÅ HAN LEVA!!!!!

Men så mitt hjärta idag fick du mest mjuka paket, men du gillade innehållet, vilket var bla en skinnpaj och en "gubbkeps".... Mammas kille ;)

Foto: Privat 2011-05-05
Tror att han kommer att bli en riktig klädsnobb denna pojke.... Har ju en äldre dotter oxå, hon har aldrig varit lika...hmmm.... ska vi kalla det "medveten" om vad hon har satt på sig som sonen... Ett par illgröna byxor är favvisen just nu, om inte denna skinnpaj med kepan till tar över första platsen vill säga...

Mu...

Inga kommentarer: