torsdag 23 februari 2012

Det ringde på dörren...

Det ringde på dörren och jag var helt övertygad om att det var en av Sonens kompisar så jag hade liksom redan fällt ner blicken när jag öppnade dörren men utanför står en stor man.
En jätte stor man, ja inte den största mannen jag känner för han bor en bit utanför Göteborg, men en ordentligt stor man...
Och på hans arm ligger flera paket med fint, gott tunnbröd.

Fick lite "Hoa Hoa"-Dahlgren känsla där :)

Mannen undrade om jag ville köpa brödet för en hundring.
Ja men självklart!
Gillar denna typ av människor på ett sätt när de är ödmjuka, inte får en att kännas trängd eller att de nästan tar ett kliv in i ens hem, nej denna man han stod en bra bit utanför dörren och höll fram brödet nästan som en liten "offergåva"...

"Härmed offrar jag fyra paket tunnbröd för den blonda kvinnans välmående"...
Okej jag svävar iväg nu men i alla fall.

Nu ska jag ta å göra mig en riktig tunnbrödsstut och av en händelse köpte jag skinka tidigare idag vilket är ovanligt i mitt hem då jag har som vana att antingen köra med peppar-salami (Dotterns favvo) eller rökt kalkon så nu jäklar, en stor kopp te och en stut! Det är grejjer det!

Inga kommentarer: