onsdag 15 februari 2012

Oj oj oj vad tiden går fort...

... när man har roligt...

Sedan sista inlägget har jag hunnit med att besöka både Göteborg och Stockholm, jag har hunnit med att uppleva skräcken i form av en biltvätt, kärleken i form av nya som gamla vänner, fantastiskt härlig kväll ute i Göteborg, en kväll jag ler tillbaka på fortfarande...
En kyla i Sthlm som är svår att beskriva...
En mamma som tar emot mig och låter mig bo hos henne i släptåg av folk hon aldrig har träffat...

Barn som jag har längtat efter så jag kan dö, barn som har längtat efter sin mamma så de kan dö... En hund som har visat sig vara mer än en "hund", som faktiskt har tagit hand om sin matte när jag låg två nätter med över 40 grader i feber... Då puttade hon till mig flera gånger per natt för att få mig att fatta att antingen behövde jag täcket för jag hade sån sjuk frossa eller så behövde jag slänga av mig täcket då svetten rann längs med kroppen...

Jag har besökt mitt gamla stall som jag red på som barn i studiesyfte, jag har insett att utvecklingen har gått framåt... Jag har sett stora förändringar i "min hemby" (faan vad kul å kalla Alby i Botkyrka för by... Bonnigt...)...
Jag har träffat min gamla och kära vän Ann som agerade som chaufför, tacksam för detta!

Å jag har blivit uppvaktad på Alla hjärtans dag... Fantastiskt! Jag blev glad!
Å så har jag mina tre bästa vänner uppe på besök här i Jämtland! Bara det gör mig fantastiskt glad!

Något som inte gör mig lika glad är Paulo Roberto... På honom är jag direkt arg på!
Komma här å tro att han kan tala om för mig att jag ska:"öööööööööka TEEEEMPOOOOO!!!!"
Jo jag har blivit med hans träningscd "En kvart om dagen" ....
Förstår ni vad jag menar?
Han menar att det krävs inte mer än 15 MINUTER per dag för att få upp flåset å få igång musklerna å sånt tjafs... Yada Yada Yada tänkte jag.... Men....
SATAN I GATA SÅ J*VLA FEL JAG HADE!!!!!!!!!

Körde in skivan i DVD-spelaren i måndags... Var lite så där lagom impad över just dom där 15 minutrarna...
Ehh....
Efter 2 ÖVNINGAR hade jag BLODSMAK i munnen.... Efter 4 övningar svor jag högt på italienska emot karln som stuttsade upp och ner på tvn... Efter samtliga övningar var jag på väg att gå och kräkas, trodde helt ärligt att jag skulle dö, hade hjärtklappning, tungan satt fast i gommen å jag såg suddigt...

Sa jag att det var på 15 minuter?

I två dagar nu har jag gått som att jag har skitit ner mig totalt i brallan, tar hissen trots att jag bor en trappa upp, har vid ett tillfälle stått upp och kissat för jag insåg att om jag väl tog mig ner på toalettsitsen skulle jag aldrig ta mig upp igen sen... Funderade allvarligt igår på att skita i att sova över huvudtaget då jag inte trodde att jag skulle ta mig ur sängen i morse...

15 minuter... Jävla Paulo.... Men nu sörrö.... Ska jag på det igen!!!!!

15 minuter! Hepp på re!!!!!!

3 kommentarer:

Angelica sa...

Du är ju bara för härlig!!! Det verkar som om du har haft det underbart - och HEMSKT med Paulo!! skrattar MEN JAG TYCKER ATT DU ÄR VÄLDIGT DUKTIG FÖR USCH, FYY SJUTTSINGEN VAD JAG HATAR ATT RÖRA PÅ MIG (OM MAN INTE RÄKNAR MED ATT DANSA LITE SALONGSBERUSAD MITT INATTEN)! (Ja ursäkta men jag orkar inte skriva om allt igen, utan versaler. Fast jag tycker fortfarande samma :D)

Hur son helst så tycker jag att du ska ha en härlig tisdagskväll (om du förstås inte redan sussar sött) och att du verkligen utnyttjar att det är just lill- lördag imorgon!!!

MAssor med kramar från Mallorca!

Angelica

Angelica sa...

soM

Mamma-Mu sa...

Men tack Angelica! Tisdagen var jätte bra så nu passar jag på och önska dig en trevlig helg!

Kram från ett snömoddigt Östersund!!!

Mimmi