onsdag 25 april 2012

Måste man verkligen äta varje dag???

Jag funderar... Är det verkligen ett måste att få i sig "mat" varje dag?
Alltså riktig mat?

I flera dagar nu har jag levt på sånt som kanske inte skulle kvalificera sig "riktigt" som näringsriktig mat men jag har ju ätit det jag har varit sugen på.... Typ.... Kladdkaka-smet...
När man gör kladdkaka behöver man inte alltid skicka in den i ugnen för att det ska "gå åt".... Så där höll jag på innan jag blev sambo osv... Åt bara det jag verkligen verkligen var sugen på...
Så igår då åt jag kladdkakasmet till middag och det funkade fin fint ;)

Men idag då var det andra bullar.
Hade en god vän som var på "stan" och bad henne köpa med sig en Kebab-rulle till mig lagom till lunch... Insåg dock att jag själv skulle behöva åka och tanka bilen och alldeles jämte macken ligger pizzerian så jag ringde och sa att jag kirrade lunchen själv.
Åker iväg för att tanka och köpa pizza och kommer hem med pizzan men utan att tanka...
Jag blir så sjuuukt trött på mig själv ibland!
När det kommer till barnen och deras prylar, aktiviteter odyl så tycker jag att jag har ganska bra koll på saker och ting men när det kommer till enbart mig som nu med tankningen då skiter det sig liksom....

Så nu kommer vi till frågeställningen... Jag tryckte i mig halva kebabrullen till lunch å åt resterande till middag och mår nu skit! Alltså det är världskrig i magen, trots att jag har varit ute på promenad i 1½ timme... Såååå hade det inte varit bättre att åter igen överdosera på socker, kakao och smör??? Hmmm.... Om detta tvistar dom lärda....

Inga kommentarer: