onsdag 4 april 2012

SvampBob is in tha house!!!!

Förra veckan pratade jag med Sonen om vad han ville vara på skolans årliga påskmaskerad... Då hade pôjken bestämt sig för att gå som en "punk-bäbis".... Inga problem sa jag men det kan ju bli lite kallt om du bara ska springa omkring i en blöja eftersom ni ska vara ute...
Då la han alla planer på att vara utklädd på maskeraden på is... Tyckte nog att det var lite fånigt till och med tills i eftermiddag då jag hämtade honom på fritids.

Dåååå hade pojken minsann ändrat sig och ville vara utklädd till "nått"!!!
"Nått"????? Vad faan är "nått"????
Som tur var hade jag faktiskt tänkt ut en nödlösning men inte köpt vare sig material eller förankrat idén hos Sonen.
Jo just det... Sa jag att maskeraden är imorgon? Nej jag tror nog att jag missade den lilla detaljen... Döhöööö..... Alltså.... Denna son!!!

Ja ja... Iväg till närmaste färgaffär (ca 1.5 mil bort...) köpa färg, som givetvis inte räckte till vilket resulterade i en ny tur till färgaffären... Vid tur nummer två insåg jag att tiden för att laga middag skulle inte finnas så in på McDonken, hem få i barn och mig själv "mat", fortsätta måla måla måla sen iväg på fotbollsträning i 1.5 timmar, hem, duscha barn, läsa bok för barn, natta barn för att sedan måla måla måla... Ja ja... Jag hoppas han blir nöjd i alla fall, jag blev toknöjd för att ha kollat på lite bilder på nätet å målat direkt på kartongen.

Tänk vad mycket skoj man kan göra med en flyttkartong från Rusta :)

SvampBob in the making....
Foto: Privat 2012-04-04

SvampBob fäääääääääärdig :)
Foto: Privat 2012-04-04

Trevlig kväll på er där ute!!!!

Inga kommentarer: