torsdag 7 mars 2013

Jag analyserar...

Ja men jag har tänkt på det här ett tag... Vad är det egentligen som har gjort att jag har gått upp så hemskt i vikt igen?!
Jo men jag tror att det började när jag och barnen flyttade till denna lägenhet och jag började känna mig tryggare igen... Samtidigt träffar jag en helt fantastisk människa som får mig att må bra med mig själv igen och att människan visar sig vara duktig i köket gör ju inte saken bättre ;)
Jag har ätit så mycket gott det senaste året så det är inte klokt och skrattat och njutit av sällskapet som är med mig för att jag är jag!
Å ni ska inte tro att jag har rört på mig för att jag har ätit mer, nejheej då, jag har ju hund så jag "rör" ju på mig varje dag... Ehh... Mer eller MINDRE... :)

Ikväll har jag kommit på en ny sak. Varje gång barnen har åkt till sin far har jag gått lös på allt som har funnits hemma, allt från chips, choklad, glass osv...
Idag var jag på Maxi för att lämna igen en film som jag och Sonen hade lånat och bestämde mig för att inte gå in och handla med mig något "gott". Väl hemma insåg jag att vi inte hade något "gott" hemma annat än en Piggelin... Den försvann ganska fort men sen har det varit tomt och det är nästan så som om jag skulle ha någon form av abstinens.
Sjukt jobbigt och märkligt. Hur kan det bli så här liksom?
Nej nu handlar det om att ta nya tag och börja om. Rensa i röran är en bok som jag precis har köpt och det låter ju helt logiskt att jag måste göra även inombords! Släppa på en massa bröte som äter energi och lägga den energi på det som faktiskt genererar något tillbaka.

Jo nu har jag analyserat ...

Inga kommentarer: