fredag 31 maj 2013

FREEEEDAG!

Hela dagen är det fredag!!!! Härliga tider. Bråda tider :)
Har en hel del som ska hinnas med idag... Och med tanke på att jag var ute och (som vanligt varje år) brände mina axlar gör det inget att dagens sysslor är inomhus.
Fixa, trixa, packa, plocka för imorgon blir jag upphämtad och en "Splash and Dash" visit till Sthlm är på tapeten!
Åker ner imorgon bitti och hem söndag förmiddag, en natt i den kungliga hufvudstaden med andra ord. Jag vet redan nu att jag kommer att gå på små rosa moln på söndag och vara HELT euforisk. Riktigt najs!!!!!!!

Mitt liv utan kolhydratet och socker går riktigt riktigt bra faktiskt. Har tappat en hel del vätska, vilket var huvudsyftet med denna förändring, jag känner att mjukheten och smidigheten i kroppen kommer tillbaka samtidigt som jag kan få ett enormt sug efter vissa saker så som jag skrev i mitt tidigare inlägg: MJUKGLASS!!!!
Igår var det riktigt riktigt nära att jag föll för frestelsen. Var iväg och hälsade på en fin vän mitt på dagen som tycket att det var jätte bra det jag gjorde men att jag inte fick glömma bort att "unna mig något"... På kvällen var jag och Sonen på affären och jag hade lovat honom en mjukglass (muta om ni så vill)... Där stod jag i kön och dividerade med mig själv om jag kanske skulle ta och "unna" mig en glass för visst har jag varit duktig!
Tog ingen glass för med tanke på att jag ska iväg i helgen och misstänker att ett glas vin kan slinka ner på lördag så avstod jag faktiskt glassen. Å vad faan hände kan man då undra?! Suget försvann och Sonen fick äta sin glass ifred.
Testade dock två stycken taco-chips till middagen igår men de var inte alls så goda som jag minns att dom var. Har smaklökarna ändrats så mycket på bara 4 veckor? Jag som fullständigt kunde gå bananas på en påse taco-chips! 1-0 till Mimmi liksom.

Nu ska Pucko-Hunden och jag ut på en morgonpromenad sedan ska vi hålla oss inne :)

Inga kommentarer: