söndag 26 maj 2013

Jag tänker på det här med pengar...

Jag har många i min närhet som undrar hur jag gör för att få det att gå runt ekonomiskt och till er kan jag ge er ett helt ärligt svar: Jag vet inte men det funkar.
Okej nu har jag inte pengar över så jag har möjlighet att "unna" mig själv något som det så trendigt heter men mina barn har mat på bordet och (oftast) hela kläder på kroppen men nu vete tusan hur det ska gå till...

Ett tips till alla som pluggar och hamnar mitt upp i en separation med påföljden att man måste sälja en fastighet... Vänta! Om så är möjligt så vänta!!!! Det blir bara en massa tråkigheter i slutändan en då.
Jag hade en önskan om att få vårat gemensamma hus sålt innan årsskiftet men så blev det inte av olika anledningar och det "straffas" jag för nu... Jag har redan betalat tillbaka en himla massa pengar till CSN då den summa som vi sålde huset för räknas som inkomst och ja den översteg maxsumman som man får tjäna per termin... Nu vill dom små liven på tidigare nämnd myndighet ha in ytterligare en massa stålars...
Ca 65.000kr kommer denna husförsäljning att kosta mig och ja det är några som har yppat "Ja men denna kostnad måste ni ju dela på du och ditt ex eftersom det var gemensamma utgifter ifrån er gemensamma husförsäljning"... Jo visst så kan man kanske tycka men det lär inte bli någon förändring i detta i alla fall...

Ja ja... Vad är väl en bal på slottet? Önskvärt skulle dock vara att dessa människor som har så mycket att tycka och tänka om står för det som de säger då de är "väldigt nära vänner" (vad nu det betyder) med min tidigare äkta make... Tips och råd om hur man ska leva sitt liv får man ta emot men att sedan stå för vad man tycker det är inte lika självklart.... Bedrövligt kan man tycka, fegt tycker jag!

Annars har jag faktiskt haft en heeelt fantastisk helg! Heeelt fantastisk! Barnen har varit på topp och jag har valt att bara vara i dagarna två. Idag blev jag firad för att jag är mor till två fantastiska barn och bara genom att se lyckan i deras ögon gör allt annat så litet på något sätt. Jag tror på denna sommar, jag! Jag har en härligt goooo känsla i magen om att det ligger äventyr och lurar runt hörnet :) Å jag gillar't!!!!

Tjing!

Inga kommentarer: