onsdag 1 maj 2013

Upp som en sol och ner som en pannkaka kan man säga...

Dagen började jätte bra, jag och Dottern tog en rejäl sovmorgon till kl 10, sedan tycker jag mest att denna dag har såsat sig fram liksom... Jag har dock lärt mig saker idag... Jag har bland annat lärt mig att man kan tömma ett bildäck på luft istället för att fylla det... Jag har lärt mig hur tålamodskrävande det är att så frön för ett och ett för att lessna och skaka ur fröna ur påsen och antingen får vi massor av smultron eller inga alls... Nu gäller det bara att komma ihåg dom små liven då de skulle stå mörkt och det enda stället som är mörkt i lägenheten är i förrådet...

Jag har lärt mig att 24 timmar utan kolhydrater och socker får en människa till att gråta... Hejdlöst bara så där... Sen har jag gjort saker som jag har kunnat sedan innan, som att bleka håret och (givetvis) skiftar det i blått (som vanligt)... Fattar inte riktigt vad det är som jag gör fel men någon form av blå nyans får håret i alla fall...

Man blir lite dagavill när barnen är lediga så här mitt i veckan och imorgon "blir jag utan barn" igen... Kan dock komma på saker att roa mig på ändå men det blir väldigt tomt utan dessa "små" liv... Festligheter stundar inför helgen vilket kommer att bli så himla roligt! Som jag har längtat!!!

Ja ja... Tjing!

Inga kommentarer: