måndag 3 juni 2013

Att be om hjälp...

Tänk att det ska vara så förbaskat svårt att be om hjälp! Alltså på riktigt vad sitter det i? Ja nu pratar jag enbart om mig själv och ingen annan.
Jag tog inte körkort förrän jag flyttade upp till Norrland (bodde nästan granne med Tuben i Sthlm så det kändes nästan som en onödig utgift att ta körkort), gifte mig med en mekaniker så det här med att ta hand och serva bilen har aldrig riktigt legat på mig. Tills nu... Fd maken har ingen lust och hjälpa mig längre och då måste jag få hjälp på annat håll men det tar EMOT att behöva be om hjälp...

Har blivit tvungen att be en granne om hjälp sedan tidigare och han är sjukt duktig med bilar, har även en annan granne som "övervakar" mitt byte av däck så det går till på rätt sätt men nu kommer vi till sånt där som att byta olja, oljefilter, ev luftfilter osv osv... För mig låter det som hubbabubba vilket inte underlättar men jag tog mod till mig och bad en vän om hjälp, en vän som sa ja på en endaste gång och här har jag gått omkring och våndat för att fråga... Så mina vänner ikväll ska vi spana in underredet på Pärlan!!!!

Ska även visa honom mitt lilla missöde härom helgen då jag lyckades backa in i en BJÖRK som valde att flytta på sig när jag la i backen, fruktansvärt oförskämt gjort av björken tycker jag... En lampa som gick och plasten runt om... Å så blev det en buckla på kofångaren... Men vet ni detta är första skadan som jag har lyckats med på en bil överhuvudtaget så jag kanske inte ska klaga...

Ska bli spännande att se hur dyrt detta kommer att bli, vi kan väl tillsammans beställa att det inte kostar så mycket va?!

Hörs da!

Inga kommentarer: