söndag 23 juni 2013

Clutch - Electric Worry & The Creeps - Ooh I Like It!

Igår var det dagen efter midsommar och man var väl så däääär pigg... På kvällen var jag ute och gick med Doris samtidigt som jag lyssnade på musik, vilket är väldigt vanligt för mig. Jag liksom försvinner in i min lilla fantastivärld när jag är ute med henne.
Jag gick och lyssnade på en tjej som heter Anna Ternheim och när jag kom hem skulle jag kolla på någon video på YouTube tänkte jag... Då i högerspalten dyker bandet Clutch upp. Jag vet att jag har lyssnat på dom förut i något sammanhang men vet inte vilket. Men satan i gatan vilken musik!!!!
Herre min lilla skapare så jag gick i gång framför datorn.
Men lyssna själva så får ni höra...



Jag är lite lur på om deras musik spelas i serien Sons of Anarchy, en serie som jag följer, känns väldigt bekant...
Har suttit en stund nu och försökt hitta ett svenskt band som jag lyssnade en del på för länge läääänge sedan men kommer ju inte ihåg vad dom heter men musiken påminner jätte mycket om Clutch... Ja ja det kommer säkert när man minst anar.

Och nu några timmar senare på min hundpromenad kommer jag ju på låten... Det var denna jag tänkte på:

Inga kommentarer: