torsdag 13 juni 2013

Pengar hit och pengar dit...

Att allt kostar pengar det vet vi... Men måste allt kosta så förbannat mycket pengar och när är det bra att slå till trots att det är tomt i kassan? Jo det kan jag tala om för er. I min kassa har det varit tomt en längre tid för att det kostar att leva alltså då pratar vi inte om att unna oss en massa nya saker och kläder å annan lyx utan L.E.V.A. Det kostar pengar att ha barn osv YADA YADA YADA så är det och det är fakta.

Nu har jag varit i en typ av spiral där allt bara går åt helvete (igen) rent ekonomiskt men jag har mått så fantastiskt bra i själen, inte låtit detta sätta sig på humöret och bara mått bra i nuet tills min otroligt högt värderade diskmaskin gick sönder härom dagen... :( Förbannelse!!!!
Jag är verkligen beroende av den då mina händer inte mår bra av att vara i för mycket vatten (huden lossnar i handflatorna, det blir som fjäll på en fisk...) men nu är det bara till att gilla läget tror jag...
Och så kommer vi till det där med att lägga pengar på bara MIG MIG MIG!!! Det händer absolut inte ofta och nu fick jag ett helt fantastiskt erbjudande och pris så det var bara till att slåååå till!

Jag har köpt nya glasögon! Jo då det var väl en sisådär 10 år sedan (minst) och har verkligen varit vågad i mitt val av glasögon tycker jag själv...
Så här kommer ni att se mig framöver:

Foto: Privat 2013-06-13

Ja så blev det nu ett par Odd Molly och jag fick en så fantastisk hjälp då en av mina vänner är optiker. Super härligt bemötande även av hennes kollegor och så fick jag minsann ett nytt namn på köpet oxå som var mycket uppskattat.

Nu laddar jag inför Dotterns avslutning imorgon, idag var det Sonen som hade skolavslutning så officiellt har han nu sommarlov, viss avsaknad av gemensam fikastund är det dock men det tar vi igen med Dotterns klass imorgon. Efter avslutning packar jag in Dum-Doris i bilen och åker ner till mor min i Sthlm för att få hem saker som jag har fått efter min morfars bortgång. Inga direkt stora saker utan sånt som går in i en personbil så därför får Doris plats i min combi. Blir nog en bra och meditativ resa, kan behövas efter alla turer som har varit sista tiden...

Inga kommentarer: