tisdag 7 januari 2014

Jag hade en plan för kvällen...

Jo faktiskt så hade jag en plan för denna kväll, sista kvällen innan skolan drar igång för kidsen i morgon men som vanligt havererade planen halvvägs. Det är så tråkigt när det blir så här, gissa om jag kommer att ha två övertrötta barn imorgon kväll. För att inte prata om väckningen på torsdag... Den lär ju bli skojjig.

Helgerna och lovet har varit bra. Jag sökte ett jobb som jag var på intervju och verkligen KÄNDE att detta skulle jag få, det var mitt men så snubblade jag på mållinjen... Känner en otroligt stor oro inför framtiden då jag bor dyrare, ska börja betala av mitt CSN lån och samtidigt får jag in mindre pengar än tidigare... Ja hur denna ekonomiska ekvation ska gå ihop det vet jag inte men det måste ju gå så då gör det väl det då.

Snö... Jo då vi har fått lite snö i omgångar denna höst, som mest var det nästan en dm som låg på mark och tak, jätte vackert var det men sen töade allt bort och så har det hållit på hela vintern... Nu pratar dom om att det ska bli rejält kallt till helgen vilket jag tycker känns så där. Hellre lite mindre minusgrader och en massa snö då om det ändå ska vara vinter... Denna vinter har mest bestått av stormar, is på marken och vattenpölar... Skit vinter!

Något som däremot är super duper bra är att min fina vän Mr J har flyttat upp ifrån västkusten och av en händelse fick en lägenhet i samma hus som mig och kidsen, hur stora är oddsen liksom?
Första månaderna kamperade han i Sonens rum innan han fick nycklarna till sin egen och det känns så där super najs att ha honom nära! Min fina fina kompis!
Visst kändes det lite märkligt att vara KomBo ett par veckor men det funkade. Det var jätte härligt att få sitta två vuxna i soffan när kidsen hade somnat och få surra om ditt och datt! Och vilken trygghet sen då att ha honom ett samtal bort bara!

Annars har nog hösten och vintern haft sin gilla gång, varken mer eller mindre kan jag väl säga... Nu efter årsskiftet finner jag mig vid ett vägskäl... Ett jävligt stort vägskäl... Det största i mitt liv skulle jag nog vilja säga. Sååå imorgon när kidsen börjar skolan igen (äntligen ;) ) ska jag ta en stund för mig själv och försöka komma fram till vad JAG vill NU! Och med vem...

Slut för nu...

Inga kommentarer: