måndag 27 januari 2014

Måndag morgon

Vilken helg vi har haft jag och Sonen. Av olika anledningar har Dottern varit själv med sin far i helgen och jag och Sonen fick en sån där alldeles fantastisk myshelg.
Vi har hyrt filmer, vi har uppvaktat världens bästa Malina som har fyllt år, vi har ätit en mindre bra kebab på stan och vi har gått omkring i pyjamas heeela söndagen ända fram tills det blev dags att bege sig till hockeyhallen.
Inget tjafs, inget gnäll utan bara snälla och mjuka ord hela helgen. Det är så här det ska vara, när det bara funkar. Inga måsten utan bara spontana uttryck av glädje.
På lördagen var vi ute och lirade lite bandy i snön och jag tror att jag fick den bästa komplimangen någonsin när sonen säger: "Men shit mamma vad bra du är på bandy. Du är ju as-snabb jue. Hur ska jag kunna ta bollen av dej?". Ja alltså här växte ju jag en himla massa meter och inte blev jag mindre mallig när Sonen sa samma sak i telefon till sin pappa senare på kvällen :)
Jo jo än så länge kan jag vara med i matchen... En stund i alla fall....

Idag står jobbsökande på agendan samt nystart av Magin! Och nu jäklar ska jag ta mig förbi dag 3 utan problem, stannade upp där vid förra och första försöket.


Inga kommentarer: