tisdag 14 januari 2014

Långkalsonger åt fel håll! Vilken genial idé!!!

Ja men i fredags var jag då på sjukhuset och gjorde en så kallad koloskopi... (Hyfsat privat blir det nu... igen...) En koloskopi går ut på att de kör upp en låååång slang med en kamera på för att filma insidan av tarmen. Vet ni hur mycket tarm vi har i våra kroppar? Vet ni hur många böjar våra tarmar gör i våra kroppar för att få plats? Vet ni hur ont det gör när något ska in där det ALLTID ska komma UT saker och sedan tryckas upp så man nästan tror att det ska börja kittla i gomseglet? Vet ni hur ont det gör att ta sig förbi dessa böjar? Jag vet!

Iof gick allting jätte bra men det är väl ingenting som jag tänker rekommendera någon att göra och jag tänker definitivt inte göra om det! Däremot måste jag få ge en eloge till den underfundiga människa som kom på hur patienten bör vara klädd under detta tillfälle.
Jag tilldelades den traditionella, hyfsat urtvättade sjukhusskjortan, ett par lika urtvättade strumpor och ett par av landstingets långkalsonger med kommentaren: "Vi vill att du har dom här på dig med gylfen bak, alltså bak och fram."
Say what?! Why?
Jo men vilket genialt drag ifrån sjukvården!!!!! I vanliga fall när man ska iväg på någon form av undersökning kryper den där lite lätt påträngande känslan att man känner sig väldigt naken och så fram men icke med långkalsongerna bak och fram! Nästan så jag vill klämma till med en liten trumvirvel här!!!
Det enda som var naket var ju där de skulle undersöka! Vilka genier!!!! Snacka om genomtänkt!
Och lägg sedan på smärtstillande och lugnande och jag kände mig trygg som i mitt eget hem, hade lätt kunnat dansa omkring mitt på Stortorget i denna utstyrsel.
Efter undersökningen leddes jag till en säng där det drogs för ett tygskynke för att avgränsa och sen minns jag inget mer än att jag vaknar av att jag snarkar! Fantastiskt med ett tygskynke som avskärmar då... Tar bort alla ljud och så på ett så fantastiskt sätt.

Nu några dagar senare känner jag mig faktiskt fortfarande lite påverkad av det som har varit men jag får väl ge det lite mer tid och är det något jag har så är det ju tid!

Inga kommentarer: