lördag 25 januari 2014

Jag har valt att inte berätta detta...

Så här är det... Jag har medvetet valt att inte berätta en sak här på bloggen. Mest för att jag har haft en liten tanke på att det kanske inte skulle hålla i sig eller nått men nu verkar det ju som om det håller i sig så varför inte berätta om det...

När jag fyllde år förra året (sent i november) fick jag den absolut bästa presenten en människa kan får! Jag fick ett träningskort på ett gym av världens bästa syster-yster. Samma syster som vet att jag har det lite svårt ekonomiskt och aldrig skulle unna mig pengar på ett gymkort har de senaste två åren gjort en GRYM resa! Från att ha tryckt ett rör med Ballerina-kakor framför tvn VARJE kväll, mulat munnen full med minst 0.5kg smågodis VARJE DAG och en himla massa annat skit, för att inte nämna rökningen som hon lyckades sluta med i samma veva, till att bli GYMINSTRUKTÖR i bla TRX! Vilken mäktig kvinna detta är! Jag är så stolt över henne så jag tror att jag växer på längden flera meter!

Idag lever hon verkligen som hon lär, hon lyssnar på kroppen och är en inspirationskälla som jag inte kan leva utan. Denna kvinna har nu, trots avstånd, puschat mig till att åka på gymmet och träna. Sagt och gjort, nu har jag i alla fall varit iväg på gymmet MINST en gång i veckan sedan början på december, ofta har det blivit flera gånger i veckan då jag fortfarande är arbetslös. Jag har även ställt mig på löpbandet här hemma samt använt mig utav mina egna TRX-band. Och jisses vad härligt det är!

Nu har jag lovat Dottern att träna minst två ggr i veckan och jag har lovat mig själv att bättra på kondisen och kunna springa längre och snabbare än vad jag gör nu! Jag ser fram emot våren när jag ska kunna ge mig ut och springa med hunden (stackars krake). Visst kan jag ge mig ut nu och springa oxå men snö och is lockar inte så jag håller mig inne ett tag till.

Nu ska jag och Sonen iväg för att plocka upp min fina vän L8 och sedan är det "Jamåhonleva"-dags för hela slanten. Bästa Malina fyller år idag och det ska FIRAS!!!! :)

Inga kommentarer: