måndag 24 augusti 2009

Ont ont ont men sååå härligt ont!

Igår fm tog Mannen med sej kidsen på en "liten" cykeltur runt vår by...
Den är på 1,2 mil vilket båda barnen klarade galant!
Själv höll jag till på baksidan å bråkade med "ångesthögen" samt fick för mej att lyfta bort alla betongplattor som vi har där bak... Ja som en uteplats på baksidan alltså...

Fasikens så tunga dom är... Å för att inte vara helt nöjd med fyra högar plattor på gräsmattan bestämde jag att de minsann skulle lyftas upp på "ångesthögen" för att därifrån flyttas till baksidan av vår lilla stuga som står där...
Gissa om jag har ont eller skitont i ryggen idag?
Joho dååå så där lagom med träningsvärk att det är svårt att sitta, ligga, stå osv...

Vad gör då Fru Mann för att göra saken bättre/sämre?
Jo åker med Mannen å kidsen till skola å dagis, är med en stund på dotterns första dag som två-gluttare å går sedan hem ifrån skolan...
Ja nu vet inte jag hur långt det är men en 45 min i rask takt är det i alla fall...
Har aningens krampkänning i ryggen nu men va faan detta ska nog gå bra... *ler*
Vackert väder å en pucko-hund som gick så fint brevid mej hela tiden.

Alltså vi bor så fantastiskt vackert med utsikt över Storsjön å fjällen i bakrunden så man nästan blir religiös när man är ute å går....

Sååå nu ska frun i huset betala ut lite lön till Mannen å sedan är det plugg-tajm!!!!

Mu för nu ;)

6 kommentarer:

Brunkullan sa...

Duktiga du! Jag borde också gå. Men nä....;)

Susanne

Vardags-mirakel sa...

Ta det försiktigt och vila ryggen vet ja, ha det bra! Kram Eva.

Ancan sa...

Härliga träningsvärk:-)

Min gamla ridlärare sa så här till mig en gång när jag försökte få lite sympati för hemsk träningsvärk:

- "Träningsvärk är bara vekhet - som ska lämna kroppen"...

Hoppas du mår bättre all redan.

Carolin Mann. sa...

Jamen det glömde jag säga till dej, ja det var ju jätte roligt.. hihi!!
Fin ring va? Den har mamma fått ur nån tidning typ... Tyckte det var en rolig grej bara...:D

Puss
/Svägerska

Marie//Tekla Maräng sa...

Tok Lisa ta det lite lungt med ryggvärken. Fast promenader är nog inte så tokigt. Vad vackert det låter med Storsjön och fjäll, kan tänka mig att det är vackra vyer.
Kram:)

Malina sa...

Det är härligt med lite konstruktiv värk, om man kan kalla det för de... träningsvärken alltså. Hoppas det känns bättre idag.