måndag 17 augusti 2009

Stressmester...

Hmm... Har varit borta från bloggandet ett tag... Närmare bestämt en månad ååååå vilken abstinens jag har haft.... *ler*

Men nu är hon åter å det med besked!

Vem, jag undrar vem, har kommit på att semester skulle vara något för livsnjutaren?
Vem, jag undrar vem, har kommit på idéen att man på semestern ska ha tid över att sitta ner å njuta av ett gott glas vin å en god bok???
Vem, jag undrar vem, har kommit på idéen med att semestern ska vara rofylld?`
Ja inte är det jag i alla fall!
I min värld ska man hinna fixa å ordna å dona så mycket som möjligt på semestern, ingen ro bara gno.... *ler*
Eller man skulle i alla fall kunna tro att det är min tanke på om vi tillsammans tittar tillbaka på hur just min semester har varit...

* Renovera hallen hemma - Check
* Åka ner till Sthlm å träffa vänner - Check
* Åka hem till mamma å träffa morfar - Check
* Åka T-bana med barna å inse vilka lantisar dom är.... - Check
* Åka in till Gärdet å gå på Tekniska museet - Check
* Åka till Bolibompa drakens hus (Kaknästornet) - Check
* Åka buss på Djurgården för att ta färjan över till Slussen - Check
* Träffa svåger med sambo och deras underbara dotter -Check
* Lämna kidsen hos sin morfar med sambo - Check
* Gå på IKEA med Tine å ha en mys kväll - Check
* Träffa pappas sambos döttrar för första gången - Check
* Träffa släkten på Värmdö - Check
* Besöka Kolmården - Check
* Shoppa loss med dotter och mamma -Check
* Springa på en väldigt god vän som jag tappat kontakten med - Check
* Åka till Vemdalen/Stugan - Check
* Hugga ner tre träd medans Mannen är i Östersund å jobbar - Check
* Skrapa loss kitt, olja å kitta 28 små fönster - Check
* Skrapa dörren, köpa färg - Check
* Åka till Järvsö med vänner samt övernattning - Check
* Besöka Järvzoo - Check
* Åter till stugan för en sista natt - Check
* Hem till Östersund för att besöka frissan å tvätta upp lite - Check
* Åka till Sundsvall, gå på IKEA (igen ;)), fira svägerskan som fyllde 25år i lördags - _______
Nehe så blev det minsann inte....
Männen i familjen (läs: pojkarna) fick åka utan oss tjejor då vi fick feber kvällen innan vi skulle till Sundsvall....
Detta ledde dock till att jag hann måla om taket å väggarna i hallen en vända till å tvätta tvätta tvätta kläderna som vi hade med oss på semestern...

Inse att allt detta som vi har gjort på semestern är inom en tidsram på 2,5 vecka....
Så därför undrar jag lite lätt varför det inte heter STRESSMESTER istället för SEMESTER??? Bara en fråga...

Mu för nu ;)

6 kommentarer:

Jessica sa...

Puh, ja vem f-n har sagt att semestsern ska vara fridfull och avkopplande :)

Du har ju hunnit mer än många gör på ett helt år....

Skrattade gott åt sonens lilla biologilektion, så tokigt det kan bli!

Må gott du händiga kvinna!
kram
Jessica

Tess sa...

Oj herregud, inte mycket till semester det där! Kanske rent av blir en avkoppling att återgå till vardagen igen!

Camilla sa...

Om det är semestern då undrar jag hur vardagen ser ut??!! :)
Hoppas att du är i fas för att börja plugga nu.

Ha det gott

Zebbes mamma sa...

OJ vad du har hunnit med.. Medans jag läste tänkte jag.. tur att hon har 5 veckors semester.. Sen läser jag att detta är gjort på 2½.. Otroligt.. Jag är imponerad..

Mvh Mia

Marie//Tekla Maräng sa...

Står du upp vännen eller får du syrgas behandling. Blir helt slut när jag läste listan och på 2,5 veckor.
Kramar i massor Marie:)

Jag håller med dig semester brukar innehålla en hel del stressmoment vill jag lova.

Nina sa...

Pust, stånk och...orkade knappt läsa allt ni hunnit med, hur orkar ni?? Är det möjligen ni som är familjen Duracell-kaninerna??
Något annat jag undrar över, efter att ha läst din blogg lite då och då.. har du aldrig funderat på att bli ståuppkomiker?? Man blir jämt så glad när man är inne på din sida, du kan verkligen roa.. Kram från en du inte känner..