tisdag 25 augusti 2009

Tröttelitrött men det går ändå...

Oj å ojojoj vilken trött å lååång dag det har varit idag...

Vaknade som vanligt av denna omilda son som ska vara smidig å väcka "mamma försiktigt"...
Smidig som en gravid flodhäst i en glasbutik...
Vinkade av familjen å kände mej nästan redo att hugga in på bok nr 3 inför skolan...
Men då kom någon jäkel å drämde till mej med en otroligt stor gummiklubba å under hot blev jag tvingad, ja ni hör själva, tvingad att sitta framför tvn som ett UFO!!!!!
Å i flera timmar oxå!

Sen fick jag permiss för att gå upp till detta monster med tvättberg som jag så himla smidigt hade placerat i vår säng...
Hmm... Pucko kan ni tycka å jag kan inte annat än att hålla med...

Tja det var allt som hände innan jag skulle hämta kidsen på skola resp. dagis.
Väl på dagis fick man minsann höra vilken otroligt dum å knäpp mamma jag var som kom å hämtade honom först!!!!
Nej du vänd hämta syrran å så hämtar du mej seeeennn....
Skulle inte tro det va?!

Hämtade barn nr 2 efter en viss övertalning...
In på biblioteket för andra gången i mitt liv, (ja jag har varit på bibliotek fler gånger men inte i Jämtland...) lämnade igen en himla massa böcker som barnen hade lånat under sommaren å kom därifrån men ännu fler.... Hmm...
Själv stod jag å suktade efter böcker under området psykologi men bestämde mej för att avvakta i alla fall tills skolan börjar å jag vet hur mycket eller lite tid jag kommer att "ha över".

Nu måste ni även ha i åtanke att kl. var 15,45 när jag fick min utskällning på dagis, kl. var 16.00 när vi var på Bubblan som sonen döpte Bibblan till...
Kl 16.30 satt vi på restaurang Gyllene Måsen, 16.55 var vi på Coop, 17.30 var vi hemma för att bokstavligen slänga in maten i kylen å strippa dottern på kläder å få på ny utrustning iform av fotbollskläder...
Kl 17.50 var vi alla tre nykissade, sittandes i bilen på väg till dotterns fotbollsträning...
Snacka om kontraster...
Från att inte ha gjort ett skvatt (nästan) på hela dagen till att köra på som en skållad råtta...
Ja men så ser det ju ut i stort sätt varje dag i mitt liv...
Hmmm

God natt mina vänner!
Mu för nu ;)

3 kommentarer:

Ancan sa...

Sån där är ju småbarnstiden.
Saknar inte den biten något alls ;-)
Däremot saknar jag många andra bitar av de åren.

Men allt har sin tid, och det är precis lika underbart att ha två vuxna barn som man kan hitta på en amssa kul saker med .

Allt har, tack o lov - sin tid.

Brunkullan sa...

Jag blir också så där effektiv när det blir brått. Dessförinnan segar jag på som en snigel på valium;)

Det krävs tidspress för att få igång mig!
Kram Susanne

Malina sa...

Va bra att du laddade batterierna på fm inför em. Så gick allt gallant också!!!

Hejja Mimmi!