tisdag 26 januari 2010

Barn nr 2 sjuk...

Mindre än en vecka sedan sonen var sjuk å så blev dottern sjuk, skillnaden mellan dessa två är dock stor.
Sonen kräks nästan alltid när han får feber oavsett hur hög, dottern däremot kräks enbart när hon har maginfluensa så det har hon nu...
Fick så sjukt dåligt samvete i em dock... Dottern ringde mig efter lunch å sa att hon mådde så himla illa, hade ont i magen å bara ville hem... Nu tyckte inte jag att hon lät så himla dålig å när jag sa att jag kunde hämta henne men att jag var tvungen att hämta sonen först, ja då vände det, hon ville inte vara hemma med honom utan bara med mej...
Ja ja tänkte jag, hon är Mamma-sjuk efter att ha varit borta en helg.... Jag fick prata med en av fröknarna och bad dom hålla koll på dottern för ifall hon var dålig eller så, å om jag inte hade hört ngt inom en halvtimme var det lungt...
Nog hörde dom av sej alltid... Inte efter en halvtimme dock men när fritidsfröken ringde sa hon att jag var nog tvungen å komma för nu har hon kräkits... :(

Ja men huuuuur puckad kände inte jag mej då när jag kom upp för att hämta henne, då???

Själv blir jag alltid dålig när det är magsjuka på g, sen om det bara sitter i hjärnan eller inte, det spelar inte någon större roll... Illa mår jag i alla fall....

Men för att se det positiva i detta så kanske jag har möjlighet imorgon å kolla runt hos er andra lite för det var verkligen eeeevigheter sen ;)

Mu för nu :/

1 kommentar:

Angelica sa...

Hej hopp sötaste Mamma Mu! Det var ju på tok för längesen!!! Fy vad trist att ni är sjuka men förhoppningsvis går det över fort! Vi hade en släng av illamående förra veckan men efter ett dygns kräkande så var det borta igen som tur var :D

Tusen gosiga kramar till pluggisen No1 - du :D

Angelica