fredag 22 januari 2010

Första spyan uppstädad... För i år...

Ja tentan som jag pluggade till gick åt helvete...
Har egentligen ingen annan att skylla på än mej själv men jag (med flera) var helt oförberedda på denna typ av tenta...
Vi har sedan starten i höstas blivit i tutade att "skit i att lära er begreppens namn - huvudsaken är att ni lär er och framför allt förstår vad begreppen handlar om"... Sagt å gjort... Det är vad jag har konstentrerat mej på...
Då är det svårt att finna ett svar på en fråga som lyder: XXXX XXXX XXXX står för det här XXXX lämna ett svar på frågan, med max 2 ord.

MAX 2 ORD???!!!!

Ehh... ok där fick jag den så kallade "tenta frysningen"... Helt hux flux var allt jag läst och pluggat in borta! Puts väck! Ja att det blir omtenta är det ingen tvekan om men besvikelsen över att inte få utlopp för allt man hade läst var otroligt stor.
Kändes nästan som att sitta i gymnasiet igen å skriva ett glosförhör... Inget fel på detta å egentligen så är det ju mycket enklare att svara på sånna frågor men när man inte ens vet att det finns sånna tentor ja då är det svårt...
Sedan har jag skrivit om en hemtenta, som jag fick "komplettering" på... Alltså jag blev så full i skratt när jag kom hem å läste igenom det jag hade skrivit... *skrattar*
Det fanns inte ens en röd tråd i min text å när läraren hade skrivit att hon inte förstod kopplingen mellan ett citat och texten i sin helhet ja då bara skakade jag på huvudet...
Förklara gärna för mej vad asbest betydelse har för nedrustningen av det svenska försvaret?!
Ja jag hade försökt mej på en koppling där å som ni förstår fanns det ju ingen koppling, liknelse över huvuttaget... *skrattar*
Å jag som var så sjuukkkt nöjd när jag skickade in det första gången... Ja ja... Har nu gjort om den å väntar på svar...
Ett PM på Intersektionalitet och Heterogenitet har det blivit oxå å det har jag fått betyg på...
Ett B blev det minsann (och för er som oxå hade 1-5 betyg i skolan betyder B en 4...) Mäkta nöjd!!!!
Idag var det tänkt att jag skulle börja den nya terminen med ett dubbelpass i psykologi... Men det blev andra planer...
Dagis ringde igår em å talade om att Sonen inte riktigt var sig själv... For upp å hämtade honom å helt riktigt, blek, tussig, frossa å precis varända hårstrå på kroppen stod rakt ut... 38,2 i feber hade han när vi kom hem. Som ett brev på posten kräktes han efter ett par timmar, vilket han nästan alltid gör när han får feber, det i sin tur gör att det är svårt att veta om han är kräksjuk eller bara kräks pga febern, så idag är (självklart) båda barna hemma...
Å vi som skulle åka till stugan ikväll... Tja en stuga utan rinnande vatten känns inte så lockande just nu...

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

A home far away sa...

Usch låter inget vidare..


Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

Evelina sa...

Ååh, inte kul med sjukdom alsl!
Krya på er.

Evelina