fredag 20 juli 2012

Semester i "Gula Villan"

Klockan är lite över 23 på kvällen, jag sitter i mörkret och njuter! Jag njuter av just mörkret som finns utanför, jag njuter av att höra mina glada, trötta barn sitta i soffan och skratta högt till tvn. Jag njuter av att jag känner att jag befinner mig i mitt rätta element...

Vi är i Kungsbacka och har semester, jag barnen och Dum-Doris.
Att få visa mina barn "mitt" Kungsbacka som jag har lärt känna de senaste åren är helt fantastiskt. Okej mycket har handlat om att bada och åter bada men vi har gjort små "utflykter" varje dag.

Att se och höra barnens reaktion när de klev innanför dörrarna på Ica Maxi var obetalbart...
"Men MAMMA... Vilken gigantisk affär" sa Sonen....
Jo det är nästan som att komma till Amerika... Alltså allt är lite större här nere, allt är öppnare betydligt längre och allt (ja nästan i alla fall...) är billigare... Då tänker jag främst på maten...

Igår var det mulet och regnet hängde i luften men det var VARMT så vi spenderade hela dagen ute, idag har solen varit med oss hela dagen och det har fläktat så där härligt så vi har spenderat hela dagen ute...
Känns liksom inte som att det gör så mycket att det regnar när det fortfarande är varmt ute.
Får rapporter om att "hemma" i norrland är det snålblåst och askallt... Folk pratar om långkalsonger och här har vi gått omkring i badkläder hela dagen!

Nej livet det finns här nere, det är här man kan få blomma ut till den blomma som jag vet finns inom mig... Det som syns nu är bara början... Tro mig ;)

Inga kommentarer: