söndag 1 juli 2012

Varför behandlar människor varandra som skit?

Jag har en fråga... Om man har valt att leva ihop med en människa i en himla massa år och så bestämmer man sig för att man inte vill leva tillsammans längre... Varför försöker man då göra livet surt för den man har valt bort då?
Varför kan man inte se sin egen del i det man ställer till och framför allt om det finns barn med i bilden varför ska de behöva bli bollade fram och tillbaka? Varför ska de behöva bli utsatta för saker som de inte har med att göra egentligen?

Jag vill inte att mina barn ska behöva ta del i det som pågår mellan mig och barnens far men likt förbannat blandar han in dem på ett sätt som inte är gynnsamt för dem.
Jag blir ledsen, arg men mest besviken över hur man medvetet väljer att använda barnen som slagpåsar!

Nej jag gillar det inte... Men jag har gått ifrån känslan av att vara arg till att bli likgiltig och besviken. Detta var verkligen inte mannen jag gifte mig med. VERKLIGEN INTE!

Sen tror jag att det är farligt när man i hjärtat har gått ifrån att vara ledsen och arg till att bli likgiltig för då har man verkligen kommit så långt bort att man inte orkar bry sig längre... Det är för sent liksom... Finns inget kvar att reparera eller bygga på som kan vara något gemensamt... Och allt slängs iväg på grund av lite uppmärksamhet av det motsatta könet... Patetiskt!

Inga kommentarer: