måndag 25 februari 2013

Vad blir det av denna vecka tro?

Att vakna med huvudvärk hade jag kunnat räkna ut med knäskålarna att jag skulle göra igår men icke. Det kom idag istället. Mycket märkligt.
Att vara hemma med en Dotter som är sjuk är också även det mycket märkligt, eller märkligt och märkligt snarare mer ovanligt. Sonen är även han hemma men hos sin far vilket också kändes lite märkligt då det återigen handlar om magont på honom.
Att sedan börja blöda näsblod hör verkligen till ovanligheten hos mig. Ytterst sällan som jag har varit med om att det har sprutat blod ur näsan, det gjorde det nu på morgonen... Sååå vad kommer denna vecka att erbjuda mer tro? Kan bara gå uppåt och bli bättre nu va?

Jag tar och lägger in en beställning om fantastiskt väder och friska barn för denna vecka då jag vet att det handlar om "roligheter" för dom båda på skolan, själv tänkte jag få till ute på min terrass nu när snön har börjat att tina. Åhh... Denna terrass.... Jisses vilken lyx det är att ha en terrass som är lika stor som hela vår tidigare uteplats till huset. Sedan har jag ju sol från 10 på fm tills solen går ner på kvällen är så himla najs. I sommar har jag stora planer för denna terrass. Det ska bli blommor, det ska bli  lyktor, det ska bli myspys på hög nivå!

Sitter även nu och summerar helgen som har gått. Jisses så jag har skrattat och bara gottat mig i allt roligt runt omkring mig. Vilka fantastiska människor jag har i min närhet. Någon som skickar healing när det behövs för min ömma nacke, någon som bara skickar ett sms på tok, någon att krypa upp i soffan med, någon att planlöst promenera med, någon att planera en framtid tillsammans med inom olika områden, någon som är mitt bollplank/klippa, ja alltså jag har verkligen dom bästaste av bästa vännerna och jag tackar Universum för var och en som finns i mitt liv av olika anledningar. Shit vad det är najs att kunna säga att jag är kär! Jag är kär i livet! Tänk att det trodde man inte för ett par år sedan att man skulle känna eller uppleva men här är jag nu och resan jag har gjort till att komma hit den var absolut värd det. Tacksamhet och kärlek väljer jag att släppa in i mitt liv och vet ni... Det funkar :)

Inga kommentarer: