måndag 8 juli 2013

Bacelurerna gör att jag låter som Marge Simpson...

Baciller har tagit över min kropp och röst... Eller ja... Om jag "pratar upp mig" låter det kanske inte alls lika illa om det känns när jag pratar... En lite så där härligt skrovlig whiskyröst känns det som om jag har, tidigare idag lät jag som Marge Simpson...
Jag mår förövrigt inte speciellt dåligt, har haft feber i natt men inte så mycket på dagen men en hosta som inte alls är något trevligt sällskap...  Däremot har jag tagit tillfället i akt att läsa ut denna bok, en bok som jag lånade i lördags och som lästes ut i morse:


Den var riktigt rolig faktiskt, skrattade högt vid vissa tillfällen och kände igen mig i allt för många delar av boken... Jag och fina bästaste vän har kommit på att våra liv skulle minsann oxå bli bästsäljare i bokform så det är väl bara till å börja skriva eller? ;)

Måste även passa på att berömma mina underbara hjälpsamma barn som nu officiellt är på sommarläger (Läs:arbetsläger)... Platsen/orten är samma som hemadressen och syftet med lägret är att hjälpa till mer hemma... Dottern har åkt på att ta disken en gång om dagen, lite så där lagom nu när diskmaskinen är paj och Sonen har då fått det stora nöjet att få ansvaret över att plocka in den rena torra disken på rätt plats. Den lille rackarn trodde han skulle komma undan genom att säga: "Jag är för kort"... Men tjena, du har en morsa som är född "för kort"... Den gubben gick inte så nu är han en fena på att ta fram pallen för att nå tillräckligt upp i skåpen... Utöver detta finns det sedan tidigare schema där de får hjälpa till med diverse saker vilket fungerar suveränt. Jag har duktiga barn!
Imorse när Sonen insåg att mamma inte mådde så där prima fixade han frukost på sängen åt mig OCH sin syster... Jag fick fil med solrosfrön och pumpakärnor och Dottern fick två klämmackor. Han kan minsann om han vill :) Sen blev det iof diskussion om att han tyckte att Dottern skulle kirra frulle åt honom men det gick inte det heller... Nitlott kan man säga...
Nej men jag har insett efter ett par veckors sommarlov nu att jag tänker INTE låt all min tid gå till att plocka, tvätta, damsuga, damma, torka golv, diska, laga mat osv... NEJ! JAG ska banne mig unna mig (mellan jobbsökandet då) att läsa alla de där böckerna som jag har suktat efter under min studieperiod... Jojomensan, det ska jag göra! Läsa böcker som jag själv har valt, inte nödvändigtvis på svenska men som jag har valt!!!!

Slut för nu :)

Inga kommentarer: