söndag 14 juli 2013

Najs life

Jo idag är det riktigt najs, om vi hoppar över det här med sommarvärme och sol vill säga...
Min fina mamma hämtades på flygplatsen mitt på dagen idag och vi åkte en liten sväng istället för att åka direkt hem. Det inhandlades lokala jordgubbar på ett ställe och åts en räkmacka på ett annat ställe. Gissa om Sonen var nöjd då. Han är heeelt tokig i räkor!

Sen har vi haft Monopol-maraton sedan i fredags så vi spelade lite mer när vi kom hem. Sen, hööörni! Sen var jag och min mor iväg och kollade på en större lägenhet som jag står som nummer 2 på att få!!!! Den skulle verkligen sitta som en smäck! För er som inte vet hur det är att ha en dotter som är i puberteten och ha en toalett kan jag tala om att det funkar så där... Ja detta kan låta som värsta gnället och värsta I-landsproblemet då vi nu har en stor och fin 3:a men men nu har vi fått detta erbjudande och då hoppas vi på det bästa!!!!! Å så har den uteplats oxå! Iof har vi en super stor balkong idag på 18kvm, även kallad terrass men i alla fall. Tänk att få släppa ut Doris å kissa bara sisådär... Som vi kunde när vi hade huset...

Det som upplevs som "smolket i bägaren" just nu är denna fras: "Men du är alldeles för överkvalificerad till denna tjänst. Om vi lägger ihop din examen och dina tidigare erfarenheter så förstår vi att du inte kommer att stanna kvar hos oss längre än det tar för dig att få ett annat jobb samt att du hamnar i ett helt annat löneläge.".... Kuuuul! Hmm... Detta var faktiskt inte vad jag förväntade mig att mina tidigare erfarenheter skulle sätta käppar i hjulet. Däremot har jag fått påtryckningar från "bekanta" söderöver att det finns hur mycket jobb som helst för mig med mina erfarenheter OCH examen men vad hjälper det när det är här i Östersund som vi bor?!

Nehe... Nu ska jag minsann packa ner mina barn som ska sova i samma rum inatt och gör kväll själv.

Inga kommentarer: