måndag 15 juli 2013

På tal om bio... En påse nötter...

För att spinna vidare lite på det här med kvällens biobesök... Sonen är inte speciellt intresserad av godis (och ingen kan vara gladare än jag för det) så därför vill han ha antingen chips eller ostkrokar på bion. Vi köper då med oss det från vår ICA Maxi-butik och jag bestämmer mig för att jag oxå minsann ska få unna mig lite "snacks" till bion. Nu äter ju inte jag socker så då faller det sig naturligt att det blir en påse nötter. Jag TROR mig köpa denna påse med nötter och sitter glad i hågen (i mörkret) på biosalongen och öppnar påsen och upplever ganska direkt att "oj oj så mycket smak det var på nötterna i denna påse"... Hmm... Jag visste verkligen inte att ICA hade "En het blandning av kryddade jordnötter, jordnötter, heta cashewnötter samt russin"....




Det var den nedre påsen som jag hade med mig in i mörkret... Jag säger inte att jag ångrar det utan dessa nötter var oxå väldigt goda men jag var inte helt förberedd på att de skulle smaka mer än salt :)

Inga kommentarer: